Bukefalos 28 år!

Galoppjärn?

fourlegs

Trådstartare
Hej på er.
Jag försöker få tag på ett galoppjärn. Nytt el begagnat. Har någon av er tips på vart jag kan få tag på ett?
Tack.
 
Sv: Galoppjärn?

(alltså inte skorna som kallas galoppjärn - utan ser ut som ett brett koppjärn som man kan fästa stigläder/byglar i o anv ist för sadel)
Finns det i utlandet kanske? Vad kallas det på engelska?
 
Senast ändrad:
Sv: Galoppjärn?

Nej Hööks har inte galoppjärn, de har lösa koppjärn. Dvs det man har i framvalvet på sadeln för att byta bomvidd.
 
Vet inte om du har hittat nått men Stenbergs läder i stockholm hade iaf förr i tiden...
Både tyngre i läder och de nya i syntet...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Twihard
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
775
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Läste och samlade på böckerna från Johanna Campbell kallad fullblodsserien när jag var liten. Är sugen på att få tag i böckerna igen...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej, har en häst som har rehabiliterats ett antal månader (7) efter senskada i ytliga böjsenan. Trodde vi skulle få börja återgå till...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: CarroT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp