Galoppsprång och kombination

Gpower

Trådstartare
Hej jag har en maxad D-ponny som jag vill börja hoppträna med och jag vill veta hur man räknar galoppsprång och hur långt det ska vara i mellan hindren när man hoppar en kombination?

Sv: Galoppsprång och kombination

Ett galoppsprång mellan hinderna för D-ponny är 6,5-6,9 meter och två galoppsprång 9,5-9,9 meter.

Annars kan du räkna att ett galoppsprång är knappt 3 meter långt för en D-ponny, beroende på hur storgalopperad den är och hur väl den kan samla sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 671
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Nikan
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka