Bukefalos 28 år!

Game of Thrones Säsong 7 (spoilers)

MJLee

Trådstartare
Gack, jag kan inte fatta att jag satt och kollade på ett smältande isblock på FB. :o Men helvete också ska vi vänta ända till 16 juli! Buggeri bugger.

Många spekulerar att det mest logiska är att Sansa och Jon gifter sig. Glöm inte att Robb, när han iofs trodde att alla andra syskon var döda, legitimerade Jon och utnämnde honom till sin arvinge. Bran kommer aldrig att bli King of the North. Rickon är död. Arya är yngre, så Sansa är den, förutom Jon som har den bästa rätten till Winterfell. Jon är Lyannas son så även om han är en bastard så har Benjen och Brandon inga arvingar har Lyannas son bättre rätt än någon annan än Bran, Sansa och Arya i den ordningen.

Sedan om Jon är son till Raheagar, bastard eller inte, som den äldsta sonsonen till kung Aenys har han också ha en stark claim till Iron Throne. Därför är det logiskt att han gifter sig med Dany och slår ihop de två som har starkast rätt. De har redan Martells, Tyrells, Starks, Reeds, Greyjoys,Tullys (Edmund Tullys fångenskap) Howard Reed och hans craigmen, House Bolton är mer eller mindre utrotade. Alla legitima Baraethons är döda - Gendry Waters? Så de enda, eventuella allierade Lannisters har är the Vale, men även om Robin Arryn är titulär lord så vet alla att det är Littlefinger som är den som har den verkliga makten.

Men det är mycket tveksamt om Knights of the Vale tycker särskilt mycket om Littlefinger. Man får inte glömma att det var Lannisters som avrättade Ned och dödade Robert och sålde Sansa Stark till Boltons. Och att hotet mot de två var skälet till att Jon Arryn först startade Roberts Rebellion (han var Robert och Neds fosterfar).

Hur som kommer är det alldeles för lång tid till första ep. Och det är svårt att se hur de kan toppa BoB och finalen, Jon, King of the North, Lyanna Mormont, Dany och Tyrion och drakarna på väg till Westeros och Cersei krönt drottning. Alla spelpjäserna är nu på plats. Let the End Game begin! O_o :up:
 
Teorin jag läst är att Tyrion och Jon är de två andra ryttarna, så kanske ;) läste teorin för. Några år sen och den har i stora drag stämt hittills :D

Hmm, ja, jag har också sett den teorin, aka, den galna kungen Aerys våldtog Joanna Lanniser - vi vet att han ville ha henne - och att det är därför Twyvin alltid hatade sin yngsta son. Eftersom han inte bara dödade sin mor, är en dvärg och att Tywin misstänker att Tyrion är hans son. Misstänker, visste han så skulle han aldrig allierat sig med kungen tror jag.

Det kan också förklara Tyrions fascination för drakar och att han kunde gå ner till dom utan att dödas i en tidigare säsong.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 200
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 563
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 761
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 167
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp