Gamla sadlar

Sv: Gamla sadlar

Men frågan är då hur billigt är "billigt" ?

Har länge haft märkessadlar ute till "billigt" pris, men inte en kotte har svarat... men det verkar som om det enda som går att sälja är sadlar som är Xvida - XXXvida.... även om alla hästar inte är så breda...

svar till Julle:
Var faktiskt på byns förskola och frågade om dom var intresserade till sina trähästar, men det var dom inte då trähästarna stod ute hela dygnet och därför inte krävde någon "skötsel", vilket dom skulle behöva göras om dom hade riktiga sadlar...

Billigt är ju visserligen beroende på skick och märke, men billigt överlag är ju allt från Gratis till 1500 för mig ;)

En vännina till mig gör barstolar av gammla sadlar, en kul grej tycker jag.
Så har jag haft sadlar som varit slut har hon fått dem, då vet man att ngn häst inte blir lidande.

Jag hade tre gaaamla sadlar liggandes hemma - två engelska (Hubertus resp Kingsley) och en märkeslös western (lätt som attans, plastbom gissar jag). De engelska fick hovslagaren, som sen gjorde i ordning dem. Westernsadeln ska jag ha som projektarbete nu sista året i gymnasiet (går hantverk) - renovering! :D

Har inga bilder på den här datorn. Men jag skulle nog inte ha samvete att sälja dem för ridning.

De skulle kanske funka att lägga på unghästar första gångerna den ska bära sadel. Men vill helst inte ta risken att någon rider i dem. Båda är sneda har jag för mig.

Det där med barstolar låter ju lite intressant, frågan är bara hur de konstrueras.

Har även haft i tanken att sprätta upp, kunde kanske vara intressant.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 332
Senast: Iamia
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka