gammal hund...

M

Mithra

jag har en schäfer som är 14 år, har haft henne sedan hon var 7 veckor. På sista tiden har hon börjat att bli lite svag i sina bakben, hon kommer inte in i bilen längre,
sen har hon ofta diarre nuförtiden, trots att hon får samma mat som tidigare, eukanuba senior. Jag vet ju att jag inte har henne så länge till , och det känns bara så hemskt. :cry: men man får vara glad för 14 fina år tillsammans. är det någon annan som har gamla hundar? kanske med samma problem?
 
Ja jag, eller kanske rättare sagt hade....Precis som din kunde han inte längre hoppa upp i saker. (soffan t.ex.)Sedan blev det akut värre...Stackars dig, men du vet ju innerst inne vad som är rätt. Och som du själv sa 14 härliga år mot några dagar i sorg. Visst är det värt det...

Kramar och näsdukar skickas härmed
 
Har en gammal labbe, 12 år ung :)

Hon är också svag i bakbenen pga att hon har blivit påbackad av en bil (ren olyckshändelse), så ena benet vill hon inte använda som hon ska och det andra är överbelastat... Hon äter Glucosamin och har fått steroider utskrivna, dock har vi inte provar steroiderna än.

Vi hoppas på ett par år till trots de dåliga bakbenen, hon kan fortfarande gå i trappor och hoppa upp i möbler och i bilen. Men den dagen hon inte kan så är det dags för hundhimmeln, hon mår inte bra av att hon inte kan vara med längre...

Ett tips är att gå till vet. som gör en undersökning och kan skriva ut smärtstillande och ledmedeciner. Vår är på kontroll en gång i halvåret för att kolla lungor och hjärta och de nya fettknölarna (det behöver ju inte vara godartat).

//E
 
tack för kram och näsduk :) just nu mår hon rätt bra, men hon är ju ingen ungdom, så jag börjar vänja mig vid tanken , även om det inte är kul.
 
tack för råd! jag ska iväg med henne idag, fast just nu är hon pigg. men det är lika bra att kolla henne. speciellt för magen som varit hennes största problem. Har varit hos vet innan för det men de hittade inget, skyllde på henens ålder men någonting måste det ju vara.
kul att din hund är pigg ännu!
 
Jag har en schblandning som är 12 år....hon är ju inte lika snabb som förut , och har blivit fet, hon kan skaka i bakbenen ibland men för övrigt är hon pigg och kan t om drista sig med att springa efter en boll ibland, in i bilen kommer hon om hon inte är för ivrig och kommer "snett"
 
min gamla goldentik på 10 år har samma problem, hon har fått ledproblem i höger bak o är därför väldigt stel när hon rör sig o någon agility mer är ju inte o tänka på :crazy:
vi har provat medicin mot ledbesvär, metacam har jag för mig att det hette, men det funkade inte alls. vi såg inte mycket skillnad på henne.
hoppas att din hund får ett bra återstående liv :)
 
Sv: gammal hund...

min farmmor hade en hund som hette mawro och hon dog för 2 veckor sen har fortfarande lite svårt att smälta det:( men dom har det bättre när dom är borta för då slipper dom lida:smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
627
Senast: Emmi
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp