Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
CallMeAce skrev:hur gammal blir en kanin egentligen? vi har en liten hane, hermelin o han är som vanligt o verkar helt frisk o allt men han är ungefär sex år och har aldrig heller varit sjuk...ja trodde en kanin blev runt fyra år?
Narcissus skrev:Min dvärgkanin blev 10år och hon hade varit med om två operationer (en amputering av tån och en annan för hon blev biten i benet av tre hundar så dom fick sy å spjälka benet å grejjer) och gillade att dricka rödvin., har nu en vädur blir 7 i vinter. Men dom blir hur gamla beroende på hur man sköter dom. Får dom bra mat, blir kelade med ofta, får motion och får vara ute i trädgården och i huset mkt (och inomhus på vintern) så får dom några extra år..
aramis skrev:Jag är personligen rätt övertygad om att dom lever minst lika länge om dom får vara utomhus året runt. Tror det är bättre för dom också i många avseenden. Har iof haft alla mina kaniner ute året runt jämt....
Dolores_88 skrev:Min dvärgvädur är ca 7½ gammal, pigg och fräsch dock svårt att hålla hullet - man får mata som tusan! Också har hon fått dålig hörsel eller så är hon helt döv, men det funkar bra ändå. Hon är jättelugn och go att pyssla med och en perfekt "låtsasmamma" åt mian nya ninisar!![]()
Det är bevisat och logiskt att det är betydligt högre medellivslängd för kaniner som lever inomhus.Sv: gammal kanin?
mina är 8 och 10..alla är friska! och rymmer med jämna mellanrum när det är ut och burdörren är öppen, men det är lätt att få tag på dom iafMina kanier har bott ute hela sitt liv, utom om det inte är så att buren är trasig eller så.
tror till och med att de mår bättre ute än inne, eftersom dom har ny och fräch luft hela tiden.