Gammal katt som fått fnatt

Sara75

Trådstartare
Vår gamla katt har kommit på att det är bekvämare att bajsa i soffan än i lådan :wtf:. Alltså vad gör man?!? Vi har fjäskat med nya lådor och ny sand men icke, det är mycket trevligare att bajsa i soffan ändå :banghead:

Vi har varit där tre gånger, hon är frisk som en nötkärna :grin:. Hon fick motion ordinerad så nu får hon lov att röra på sig mer ;)

Har något ändrat sig i hemmet? Nytt barn, nytt djur osv? Kanske värt att testa med en Feliway-plugg i väggen? *spånar vilt*

Kan tillägga att jag känner igen det där med att ta en frisk katt till veterinären :grin:

Ja men ja! Jag har ju en sådan där plugg, att jag inte tänkte på det. Ska köpa en ny refill :D. Hon är inte överförtjust i kattungarna direkt :angel:

Där tror jag du har problemet. Det ska ju mycket till innan en frisk katt börjar göra ifrån sig på fel ställe. I protest däremot... :grin:

Ni får gosa lite extra med henne och ge henne mer uppmärksamhet :heart Min hårboll Missia fullkomligt ÄLSKAR kattlekspöet (en Da Bird-kopia från Zooplus som man kan byta hänge på) så det kanske vore något? Då får hon ju motion också :)

Hur många katter har ni? Hur många lådor? Var är lådorna placerade? Vilken typ av lådor är det? Vilken sorts kattsand är det i lådorna? Hur ofta rensas lådorna?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
537
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så... 2
Svar
22
· Visningar
4 581
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka