grodan21

Trådstartare
Finns det någon gängtapp som håller för att användas? Tycker att gängorna försvinner fort på dem... Och här i "söder" får man ju brodda i och ur några gånger på en säsong så jag behöver en bra gängtapp!

Gå till en bra järnhandel och köp en riktig gängtapp, en sån som behöver ett separat handtag. Då får du en gängtapp som är gjord för att göra nya gängor i borrade hål och inte nåt mjukare som bara är gjort för att rensa upp befintliga gängor.

De kommer kanske se lite undrande ut när du ber om en 3/8-gängtapp, för det är en uråldrig storlek som inte används "till vardags". Men du ska stå på dig, för det är just en sådan du ska ha...

Finns det någon gängtapp som håller för att användas? Tycker att gängorna försvinner fort på dem... Och här i "söder" får man ju brodda i och ur några gånger på en säsong så jag behöver en bra gängtapp!
Får man lov att fråga hur ofta du använder gängtappen för att gängorna ska försvinna på den?
I stallet jag stod i hade de en gängtapp och jag märkte aldrig av att den blev dålig under de år jag stod där, kanske var en gammal i bra kvalité.
Anledningen att jag frågar är för att jag kommer behöva skaffa en själv. :)

Får man lov att fråga hur ofta du använder gängtappen för att gängorna ska försvinna på den?
I stallet jag stod i hade de en gängtapp och jag märkte aldrig av att den blev dålig under de år jag stod där, kanske var en gammal i bra kvalité.
Anledningen att jag frågar är för att jag kommer behöva skaffa en själv. :)
Någon gång per säsong. Förut endast när vi tappade brodd.

Jag har en helsvetsad i metall och den håller bra. Tycker jag broddar i och ut jämt året runt.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 115
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Shixle
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 466
Senast: Kristall10
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 745
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka