Ganska precis 90 grader - räknas det som bred rygg??

bettysmatte

Trådstartare
Jag har mätt min hästs ryggvinkel och kom fram till nästan exakt 90 grader. Är detta en normal eller bred rygg? Jag vet att det beror på sadelmärke, men i största allmänhet, vad tror ni?

Sv: Ganska precis 90 grader - räknas det som bred rygg??

For en hest burde 90 grader være ganske normalt. Men i de fleste salmerker så er 90 grader vid/bred bom!

Så en rygg på 90 grader er litt bred, eller normal mot bred? ;)

Tack för era svar! Antar att det är ganska normalt för en islänning att ha en rygg lite åt det bredare hållet, så det stämmer ju bra.

90 grader är inte särskilt brett, speciellt inte för en islänning :angel:
90 grader = Normal mot vid
95 grader = vid
100 grader och över = x-vid

Enligt mig, på ett stort ungefär.

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 284
Senast: Mogge
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 126
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
5 998
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 265
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka