Går det att laga

Olympus

Trådstartare
Min häst trampade på tyglanar idag till mitt 2 veckor gamla HG träns och båda sidostyckena gick rakt av, ett rakt snitt över ett hål ganska högt upp. Går det att sy ihop? Någon som vet vad man kan göra annars? Få ut något på försäkring eller dyl.
Usch har lust att sätta mig i ett hörn och grina, spliternytt, dyrt träns, vad gör man lixom:cry:

Sv: Går det att laga

Prova hos en sadelmakare. Dom kan säkert sy ihop ditt träns. Även skomakaren som har en sådan där kraftig symaskin. Det går att fixa, deppa inte! :bow:

Kontakta en sadelmakare, går säkert att lösa.
Klart du kan kolla med ditt försäkrinsbolag, allrisken kanske täcker. Men självrisken brukar ju ligga på iaf en tusenlapp så ett helt nytt träns blir det ju inte.

Kontakta en sadelmakare, går säkert att lösa.
Klart du kan kolla med ditt försäkrinsbolag, allrisken kanske täcker. Men självrisken brukar ju ligga på iaf en tusenlapp så ett helt nytt träns blir det ju inte.

Tränsens otursdag idag då?!
Här rök tyglarna på mitt Frank baines :( vet inte ens om det går att få tag i nya längre?
Har tur i oturen som ska till sadelmakaren för omstoppning av sadel på fredag så då får tyglarna åka med så får vi se om hon kan rädda dom.

Skulle inte rekomendera dig att gå till skomakaren, det är sällan dom förstår att vi vill ha stil på hästgrejorna och lagningen blir därefter dvs, effektiv men ful.

Tack för era svar, det ingav lite hopp iallafall:bow:
Ska åka med det till en ridsportsaffär med sadelmakeri och höra om dom kan laga det. Vet inte ens om jag skulle få "min" skomakare att förstå vad det är som ska lagas :p Brukar var nog problem med att få honom att förstå vad jag ville när dragkedjan på ridstövlarna skulle lagas.

Kallebus
Hoppas det ordnar sig med dina tyglar =)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 848
Senast: Freazer
·
Anläggning Mitt söte sprättedjur har roat sig två dagar i rad. Han har brutit av två stolpar bredvid varandra så nu är det måååånga meter staket...
Svar
18
· Visningar
1 810
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 328
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 683
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka