Går det att rädda min älskade Hugin tro?

Jonaz

Trådstartare
Min älskade hushållsassistent av märke Hugin A717C med högst oklar årgång som jag fått ärva av en god vän verkar ha gett upp. Den startar inte alls och verkar inte förstå att jag matar den med el :cry:
Är det något som man alls skulle kunna laga? Finns det ens någon som kan? Går det att motivera kostnad? Kan man göra något själv via någon guide?

Det hände för några månader sen och jag har inte haft hjärta att kunna slänga den utan den står troget kvar i sin hylla. Men nu är det ju flytt på g och då måste ett beslut tas.

Vad tror Buke-oraklet?

Mvh,
ledsen Jonaz som behöver baka fler bullar till inflyttningsfika

144654943262168100_resized.jpg

144654943987010000_resized.jpg

Men åh! Jag som precis donerat min :( Det var ju typiskt, den hade du gärna fått.

Åh vad dumt! Jag borde postat tråden när jag upptäckte felet!
Går den inte att fixa får jag leta på begagnatmarknaden eller lägga lite pengar på en ny. Det är ändå ett värdsligt problem, tack och lov :)

Min älskade hushållsassistent av märke Hugin A717C med högst oklar årgång som jag fått ärva av en god vän verkar ha gett upp. Den startar inte alls och verkar inte förstå att jag matar den med el :cry:
Är det något som man alls skulle kunna laga? Finns det ens någon som kan? Går det att motivera kostnad? Kan man göra något själv via någon guide?

Det hände för några månader sen och jag har inte haft hjärta att kunna slänga den utan den står troget kvar i sin hylla. Men nu är det ju flytt på g och då måste ett beslut tas.

Vad tror Buke-oraklet?

Mvh,
ledsen Jonaz som behöver baka fler bullar till inflyttningsfika

Googla Kenwood Chef så får du en hel del träffar, jag har inte sett någon som varit märkt Hugin förut faktiskt! :D
(och lägger du till modellbeteckningen kan du köpa rep-kit på ebay!!!)
Du verkar ha en Major dessutom, med sådär stor bunke. :)
Det borde inte vara alltför krångligt att byta sladden, är väl inte otippat att den torkat ihop där inne?
Kolla med någon liten lokal "fixarverkstad".
Annars är ju de där i princip evighetsmaskiner, jag har erfarenhet av tre stycken från olika decennier (1960, 1970 och 1980) och alla tre funkar fortfarande utmärkt. :heart

Googla Kenwood Chef så får du en hel del träffar, jag har inte sett någon som varit märkt Hugin förut faktiskt! :D
(och lägger du till modellbeteckningen kan du köpa rep-kit på ebay!!!)
Du verkar ha en Major dessutom, med sådär stor bunke. :)
Det borde inte vara alltför krångligt att byta sladden, är väl inte otippat att den torkat ihop där inne?
Kolla med någon liten lokal "fixarverkstad".
Annars är ju de där i princip evighetsmaskiner, jag har erfarenhet av tre stycken från olika decennier (1960, 1970 och 1980) och alla tre funkar fortfarande utmärkt. :heart

Det här ger mig hopp! Kit går som du säger att köpa och jag ska fråga mina kollegor som är inbitna Skaraborgare var eller vem som skulle kunna hjälpa mig.

Jag tackar och bocka :)

Jag har exakt en sådan och jag ÄLSKAR den!!

Stor bunke och den är urstark. Har inte varit med om att den gnällt även med den största grova degen. På min håller platsringen som håller innehållet kvar i bunken på att ge sig. Underbart om det finns nya att köpa. Imorgon när jag är fräschare i huvudet ska jag googla

TACK!!

Det är väl det som är kärnan i frågan tror jag. Vem reparerar gamla maskiner som inte säljs längre? El-firma? Eller ska jag kanske prata med någon affär som säljer nyare maskiner?
Elfirma. Eller affär som säljer elprylar. Det brukar fionnas nån erfaren person som fixar sånt där enkelt och smidigt.

På min ort finns dessutom en liten firma som heter typ "XXs småmaskiner" :)

Jag har exakt en sådan och jag ÄLSKAR den!!

Stor bunke och den är urstark. Har inte varit med om att den gnällt även med den största grova degen. På min håller platsringen som håller innehållet kvar i bunken på att ge sig. Underbart om det finns nya att köpa. Imorgon när jag är fräschare i huvudet ska jag googla

TACK!!

Har du en sådan där extra "spillkant" i plast som man sätter ovanpå bunken?
Hittar du ingen kan man laga även dem med rejäl vävtejp... :angel: :D
Och hittar du en får du gärna hojta var så att jag kan köpa en ny till den jag har i stugan!

Liknande trådar

Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 284
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025