Går det att rädda mitt täcke?

Domino_s

Trådstartare
Jag har ett jättefint täcke som köptes nytt i slutet av förra täckessäsongen. 200 g med halvhals. Sitter som en smäck på hästen.
Nu hade min häst en täckesterrorist i sitt förra stall som har stått och dragit i täcket i hagen.
Utsidan höll, men det mjuka tyget som finns på insidan sprack i sömmen och en del av fodret slets ut. Jag hat lagat det på insidan men på vissa ställen fattas det ju lite av fodret.

Hur stor risk är det att hon fryser om det saknas lite foder mitt på på nåt ställe.
Ska jag låta det va och använda det som det är eller ska jag öppna täcket igen och försöka lägga i nåt extra foder. I så fall vad?

Tacksam för alla råd jag kan få då jag helst inte vill slänga och köpa nytt då täcket var mycket dyrt som nytt och sitter så himla bra på hästen...

Mvh Domino_s

Sv: Går det att rädda mitt täcke?

Hur stor bit av fodret saknas och var saknar det foder? Min gissning är att om det saknas en stor bit foder uppe på ryggen är risken större att hästen fryser än om det saknas på sidan.

Liknande trådar

Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar... 2
Svar
24
· Visningar
3 166
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 109
Senast: lomuxx
·
Hoppning Jag är lite förvirrad så jag måste höra med er, som tur nog vet allt. :D Jag fick påpassning av en funktionär på tävlingen senast ang...
Svar
9
· Visningar
6 387
Senast: aprilia
·
Utrustning Min häst delar hage med en ranghög täckesmarodör har det visat sig. Jag har fått två täcken sönderbitna på kort tid. Det ena var ett så... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 429
Senast: Giganten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka