Oxxx

Trådstartare
Jag vet inte riktigt om jag skulle lägga denna tråd här eller under hästverksam, så jag provar här o så får den bli flyttad om det är fel :bow: .

Detta anses kanske som ett litet lyx-problem.

Köpte i somras ett par helskodda ridbyxor av ett ganska känt märke (iaf i sverige). De gick på priset 800 kr. Eftersom min häst har varit skadad har jag bara använt de max 5 ggr och då när jag har ridit andra hästar (såklart), och därför tvättade max 3 gångar.
Märkte idag att de börjat bli väldigt tunna på en del ställen i det helskodda, kommer antagligen gå hål/spricka närsomhelst om jag anväder de mer. Detta är inte i sömmarna utan "mitt i" skoningen(hrm vad heter det eg?).
Går det att reklamera eller något liknande,fast jag inte har kvitto? :confused: (antar att detta är näst intill omöjligt?)
Märket, vad jag har hört, har inte så bra kvalitet och därför är jag inte ens förvånad över detta. Men går det att få några pengar tillbaka?

:bow: :bow:

Sv: Går det?

Vet inte hur det är i ditt fall men jag reklammerade mina graningestövlar som jag köpte av en privatperson (nya) och använde 1,5 år. På den tiden hade det blivit stora hål i sulan vilket jag inte tycker är acceptabelt på ett par stövlar som kostar ca 1300kr. Fick ett par sprillans nya :bow: :bump:

Man kan inte kräva kvitto vid reklamation har jag för mig... men vore kanske bra att reklamera direkt till tillverkare.

Ring firman du köpte dom av och fråge, men ta ingen nonsens!! Säg att kvaliteten inte alls är vad du förväntade dig av ett "så högt rekomenderat företag"... Man kan ju alltid överdriva lite... men du borde få ett par nya tycker jag.
Åsa

Du behöver kvitto för att reklamera. Men det säger inte att du automatiskt får pengarna tillbaka... Du får helt enkelt klaga. Prova även om du inte har kvitto! Vissa är schyssta på en punkten dock.

De har rätt att laga dem... Men det kanske inte är aktuellt? Du kan få en likadan (ny men samma modell) vara, men vad jag vet så har du ingen rätt att få pengarna tillbaka. Om du inte får något av företaget, då ska du definitivt anmäla dem till Allmänna Reklamationsnämnden, eller hota med det! De som inte går med på ARNs krav hamnar på en svart lista, vilket de flesta företag vill undvika, så de brukar gå med på dina villkor då om de inte är orimliga.

Senast ändrad:

Reklamationstiden är 3 år, inom den tiden får du reklamera. Kvitto behövs ej om du kan bevisa att du köpt byxorna där på annat sätt.

Tack så mycket alla :bow:
Ska nu ringa till företaget o höra vad dom har att säga.

Liknande trådar

P
Utrustning Jag köpte ett par helskodda ridbyxor från Mount*** H***, modell Aurora för en månad sen. Av olika anledningar har jag inte använt dem...
Svar
19
· Visningar
1 289
Senast: Lancet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka