Bukefalos 28 år!

Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Jag blir så vansinnigt arg!! J-a idioter! Hur kan det vara möjligt att bete sig så? Att inte ge hästarna mat på flera dagar, hur har man samvete? Sedan är det ju obegripligt varför dom skaffade hästarna överhuvudtaget, och varför dom inte kunde sälja dem till någon som kunde sköta om dem bättre. Stackars Blixten och Bamse, hoppas att de har det bra i Trapalanda.
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Jag blir så less, hoppas att fler inser att djurskyddslagen behöver skärpas ordentligt snart..

stackars djur..
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Och så ska DJM läggas ner...
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Typiskt Sverige!

Dom var inte tillräckligt sjuka och vanvårdade för att omhändertas, men dom va tillräckligt sjuka och vanvårdade för att avlivas! :crazy:

DJM har inte fungerat ett smack, istället för djurskydd har dom ägnat sig åt att försvåra livet för seriösa hästföretag, i min mening!

Hoppas fokus flyttas nu, från vanliga dödliga som sköter om sina djur till sådana här djurägare så man slipper avliva fler Blixtar o Bamsar i framtiden! :mad:
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Detta är en tillsynsfråga o tillsynen ligger på kommunen o inte på DSM. En skillnad mot tidigare är dock att DSM har fått en juridisk möjlighet att frånta dåligt fungerande kommuner ansvaret o lägga det på Länsstyrelsen, en brist i denna konstruktion är dock att Lst inte har ngn skyldighet att ta på sig ansvaret o inte heller ngn finansiering för det, knappast DSMs fel.
PL
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Man blir ju bara så ledsen,:cry: klara inte av att se på sådana bilder, inte lustigt att man är livrädd att sälja någon häst:crazy:
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

stackars djur, jag tycker så synd om dem. man vill bara hjälpa allihopa :mad: jag fattar inte att en människa kan vara så dum
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

GUUUD jag blir så ledsen o förbannad på sånt här!!! fattar ingen att det måste bli hårdare på den här lagen.. hårdare straff!! folk som gör sånt här kommer alldeles för lätt undan!! Vi borde kolla lite mer på Usa.. där e dom mycket bättre på sånt här.. där blir dom antingen tillsagda först o uppsökta efter 1-2 veckor o ser om det blivit bättre.. annars blir dom tagna direkt fall dom inte gör det redan vi första besöket!! så borde vi F*AAAN ha i sverige oxå!! :devil: :mad:
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Jag säger bara en sak: Heja djurpolisen i Usa- så skulle vi också behöva ha det! En djurpolis med polismans befogenhet.
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

bara att hoppas att Djävulen tar hand om de sina en vacker dag..
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Jag säger bara en sak: Heja djurpolisen i Usa- så skulle vi också behöva ha det! En djurpolis med polismans befogenhet.

ja absolut :mad:
det skulle verkligen behövas
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

bara att hoppas att Djävulen tar hand om de sina en vacker dag..


:devil: Ja exakt. Men Hin Håle själv kan väl dra en liten repa med lien, så alla de andra dårarna som sysslar med likartart djurplågeri får sig en helvetetshet känga där solen aldrig lyser....

Eller? :mad:
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Fy fan :cry: känns riktigt hårt bor där och jag har inte hört nåt om det. Kan ju vara på andra sidan av stan också.

Håller med andra. Djurpolis till Sverige :bow:
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Det är då ett jäkla tjat om det där. Ett i mina ögon positivt beslut. Djurskyddet försvinner inte utan återgår till Jordbruksverket, som det var förr.

Visst och de är ju så duktiga och snabba i sina beslut och har ju räddat så många från vanvård. Bara de får några månader och år på sig så... :angel: :crazy: :cool:

Djurskyddsmyndigheten behövs. Det har verkligen märkts skillnad här nere där vi har fler fall av vanvård. Nu äntligen skall en person som varit anmäld flera ggr i stort sett årligen sedan början 60-talet (!) få djurförbud! Han har balanserat på gränsen men sedan kontroller och lagar skärptes kommer man nu åt honom.
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Detta är en tillsynsfråga o tillsynen ligger på kommunen o inte på DSM. En skillnad mot tidigare är dock att DSM har fått en juridisk möjlighet att frånta dåligt fungerande kommuner ansvaret o lägga det på Länsstyrelsen, en brist i denna konstruktion är dock att Lst inte har ngn skyldighet att ta på sig ansvaret o inte heller ngn finansiering för det, knappast DSMs fel.
PL

:bow: Bra skrivet!
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Jag säger bara en sak: Heja djurpolisen i Usa- så skulle vi också behöva ha det! En djurpolis med polismans befogenhet.

Det har tydligen startat en sådan utbildning i Skara med avsikt att det skall bli djurskyddspoliser. Om nu inte nya regeringen stoppar det också... :crazy: :cool:
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

usch usch USCH!!
 
Sv: Gården anmäld sex gånger för djurplågeri på ett år

Jag blir så fruktansvärt lessen och förbannad när jag läser sånt här....:cry: Jag fattar inte för mitt liv hur man kan behandla djur på det sättet! Sätt dom utan mat och vatten några veckor och se hur de mår... Jävla idioter!:mad:

Bamse och Blixten har det nog dock bra på de evigt gröna ängarna....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På den äldre kvinnans gård i Växjö kommun led djuren i sin misär. Hönsen svalt, hästarna var sjuka och 140 får var så illa däran att de...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) En man från Lund har anmälts för djurplågeri efter att en häst som han ansvarade för fick avlivas efter en skada. Hästen...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Östersundsposten) Strömsund Hästen var så vanvårdad att veterinär beslutade att den skulle avlivas. Nu är hästens ägare åtalade...
Svar
12
· Visningar
1 956
Senast: ainasoja
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR Jönköping) , Två hästar utanför Nässjö kan ha utsatts för djurplågeri. Foto: David Magnusson / SvD / SCANPIX Ett misstänkt fall...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp