Bukefalos 28 år!

Gårdsförsäkring, hästgård.

Calzone

Trådstartare
Hej!

Har ett bostadshus med stall + lösdrift (och en del hagar).
Hos vilket bolag har ni gårdsförsäkring, och får man fråga vad det kostar? Är ni nöjda?
 
Hej!

Har ett bostadshus med stall + lösdrift (och en del hagar).
Hos vilket bolag har ni gårdsförsäkring, och får man fråga vad det kostar? Är ni nöjda?

Kvar hos enda alternativet när vi tecknade den 2003 (Länsförsäkringar med sin försäkring för Hästverksamhet). Finns lite uppstickare nu.

Nöjda såtillvida att det fungerar bra - men det känns allt dyrare för varje år.
 
Länsförsäkringar. Avskyr dem som bank, men försäkringsdelen är bra.
 
Har i likhet med flera andra LF. Bostadshus på ca 100 kvm, stall med fyra boxar, stor lada av äldre modell och kvalitet, 4 ha bete, 5 ha skog (skogen försäkrad mot brand, stall o lada försäkrade till fasta belopp, hus o lösöre som en "vanlig" hemförsäkring). Kostar mellan 8 och 10 tusen per år, åt det lägre hållet för mig pga rabatt då jag har flera försäkringar hos LF. Har ej behövt använda försäkringen vid skada, men fick bra hjälp och information när jag köpte gården och försäkringen tecknades.
 
Länsförsäkringar, har vi. Pytteliten gård med 2 hektar skog. Kostar ca 6000 kr/år. Jag är varken nöjd eller onöjd - har inte behövt använda försäkringen ännu. Tack och lov.... :)
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 624
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
285
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 678
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp