Vad kostar gårdsförsäkring, utbruten från "Vi med egen gård/stall"

Ja det lät inte helt realistiskt 😅
Tja, mina 18 ha med byggnader är försäkrade. Det är väl mest det där med lantbruksinventarier och maskiner som är svårhittade. Bikupor och jordfräs, vedklyv och grepar är väl vad jag kan få ihop.
 
Tja, mina 18 ha med byggnader är försäkrade. Det är väl mest det där med lantbruksinventarier och maskiner som är svårhittade. Bikupor och jordfräs, vedklyv och grepar är väl vad jag kan få ihop.
Jo det förstår jag, men som jämförelsesiffra för någon som vill byta bolag kanske inte alldeles relevant.
 
Drygt 10 000kr. Gårds+hemförsäkring.
Har två hus. Och 3 ekonomibyggnader.
ingen skog, bara 3ha mark.

Men villkoren kan ju skilja. Kanske högre ersättningsbelopp för byggnaderna på din.

Vi har Dina. Kanske värt att kolla med dem och jämföra villkor?
 
Betalar typ runt 850 kr i månaden med LF, har hus, uthus, carport, mark etc fullförsäkrade, samt en stor lada (typ 10x40 meter) som jag har förstariskförsäkrad för 500 000 pga skulle bli så dyrt att fullförsäkra den
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 284
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 603
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Fast om hästägaren söker efter medryttare så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 556
Senast: Mumfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp