Gårdshund?

Ah sorry! Fast uppfattade det ändå som att du inte tyckte att det var ett fullgott hundliv att hänga med på gården, vara med familjen gå promenader och tränas för husbehov emellanåt, men jag kanske missuppfattade 🙂?
Ja det gjorde du nog. Det jag vände mig emot var att det skulle räcka att enbart hänga med i ett stall hemma några timmar/dag.

Jag anser att hunden bör få egentid också precis som jag skrev i inlägget.
 
Ja det gjorde du nog. Det jag vände mig emot var att det skulle räcka att enbart hänga med i ett stall hemma några timmar/dag.

Jag anser att hunden bör få egentid också precis som jag skrev i inlägget.
Ja såklart den behöver det också. Jag såg inget som tydde på att den inte skulle få det dock.
 
Ja såklart den behöver det också. Jag såg inget som tydde på att den inte skulle få det dock.
Inlägget jag svarade på handlade just om det, att bara hänga i ett stall och att det skulle vara tillräckligt för en sällskapshund. Det tycker inte jag att det är. Det här handlade alltså inte om Ts överhuvudtaget utan var en utvikning utifrån inlägget jag svarade på.
 
Ja det gjorde du nog. Det jag vände mig emot var att det skulle räcka att enbart hänga med i ett stall hemma några timmar/dag.

Jag anser att hunden bör få egentid också precis som jag skrev i inlägget.

Jag har haft flera hundar ur grupp 9 som trivts alldeles utmärkt med stalltid och promenader som aktivering.
Sen har jag tränat lite trick och trams också men bara för kul och när lusten fallit på.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 429
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
1 924
Hundavel & Ras Vi är en familj med två barn (7 och 10 år) som länge tänkt skaffa hund men som inte riktigt kan bestämma vilken ras. Om vi får designa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 489
Senast: _Zacke_
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 071
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp