Ge bort andel? Vilka papper?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 923
D

dolphinsmile

Jag funderar på att ge bort en andel (10%) i min tvååring till min pappa i födelsedags present. Vilka papper är det som gäller då? Är det ägarskifte/leasing eller är det nått annat? Man måste ju kunna specificera hur stor del vem äger.. eller skriver man det på separat kontrakt?

Sv: Ge bort andel? Vilka papper?

Jag såg nu att man använder det papperet. Men hur specificerar man hur stor andelen är?

Jag såg nu att man använder det papperet. Men hur specificerar man hur stor andelen är?

Det får man specificera på separat kontrakt.

Lägger till/ändrar:
Kom ihåg att ägarskifte kostar 500 kr, så om det är ens pappa kanske man kan ha det som en "egen överenskommelse"?

Separat kontakt, kan även vara ett muntligt kontrakt. Kanske ändå är "säkrast" att ha ett skriftligt?

Senast ändrad av en moderator:

Ja det kanske är bäst.. med tanke på att jag har enskild firma och han inte har det. Vet inte hur det blir med eventuella prispengar..

Vad är det som krävs för att få ett giltigt kontrakt? Två vittnen?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 675
Senast: Otherside
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 947
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 473
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka