Ge mig fisk!

emlem

Trådstartare
Min gråhundstik gör vad som helst för fisk, fisk av alla sorter:d och jag undrar om hon kan ha någon form av vitaminbrist:confused: så som hon beter sig när hon får fisk, kan ju tillägga att hon inte är den mest matglada hunden.

är det någon mer som har en fiskälskande hund?

Sv: Ge mig fisk!

Syrrans Aussie är tokig i rå fisk. Han som aldrig brukar tigga eller vara så speciellt matfixerad gick och hämtade halva huset för att eventuellt kunna byta till sig en bit när vi lagade sushi senast:D

Min jappe får fisk någon gång i veckan, men det är inte mer upphetsande än något annat. ( ägg och popcorn är hans grej:p)

Det jag tycker är märkligt är att hon har plockat levande fisk ur nät och satt i sig, stulit fisk som legat i saltlake och kattens fisk ( katten är i normala fall den som bestämmer över hunden men inte när det gäller fisk) kan det vara så att hon tycker att det bara är vansinigt gott?

Min hund älskar fisk och skaldjur och slår nästintill knut på sig själv för att få det. Jag har Olivers "Ocean bites" & Olivers "Fish bites" som belöningsgodis när vi tränar. Den första är små torkade fiskar och den andra är torkade bitar av fiskkött

Hans absoluta favoritbesök är det vi gör vid fiskbilen varannan vecka. Fiskaren som säljer ger honom alltid en sillfilé innan vi går vidare. Skulle fiskaren glömma det så hoppar han nästan in i fiskbilen, trots att det är högt upp till luckan :D

Min hund är likadan. rå fisk ska det vara. Lagad äter han inte. Är han med när vi fiskar så blir han helt galen om man får napp. Lugnar sig när han får sin fisk att äta. Vet inte om det är skadligt eller ej. Men han får inte så många fiskar på ett år och än mår han bara bra.

Det kan absolut vara så att hon bara älskar de. Min har 2 passioner i livet som han gör vad som helst för, kokt kycklingfilé och torkad gädda (viktigt att det är just gädda).;)

Den enda gången jag såg jycken vara fruktansvärt snål efter något var den gången han fick smaka på rökt aborre.
Jag tror att han hade försökt slå knut på sig själv om det hade hjälpt honom att få mer.
I vanliga fall var han inte speciellt snål så det var fascinerande att se förändringen. Det måste ha varit det godaste han någonsin smakat.

Har egentligen inte med trådämnet att göra, men såhär behandlar tydligen min hund fisk: ;)

Hua! Otäckingarna skälls ut!
fisk1.jpg

...o luktar konstigt gör de också...
fisk2.jpg

Otäcking + luktar konstigt = bäst att gräva ner.
fisk3.jpg

Såja!
fisk5.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Har ett stycke kräsen hund som är tämligen ointresserad av mat. Vi har provat alla möjliga olika varianter för att få han att äta men... 2
Svar
22
· Visningar
1 552
Senast: LaMagia
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 590
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 262
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka