Ge ut en bok själv

Man får väga priset de tar för det mot ansträngningen man själv behöver göra för att registrera böckerna där tex, och sedan se vad som är mest värt för en själv.
Ja visst är det så.
Det gäller ju också att få reda på vad man ska göra. Hur brukar inte vara något problem bara man vet vad man ska göra.

Jag har gett ut en bok själv.

Jag hittade en sida på nätet som flera tryckerier var anslutna till. Där kunde man ange sina specifikationer: Format, svartvitt eller fyrfärg, antal sidor, typ av pärm osv.
De tryckerier som var intresserade av att åta sig uppdraget skickade sedan offert till mig, vilket gjorde att jag hade flera offerter att välja på med väldigt liten insats från min sida.

Det tryckeri jag valde ordnade ean-kod. ISBN-nummer fixade jag själv. Det var mycket enkelt, bara att kontakta KB. Via KB fick jag också information om hur pliktexemplaren skulle hanteras, vilket jag också skötte själv. Om jag minns rätt kunde mitt tryckeri annars ha ordnat det, mot extra kostnad.

Jag har själv lagt ut boken på Adlibris och Bokbörsen.

Jag har gett ut en bok själv.

Jag hittade en sida på nätet som flera tryckerier var anslutna till. Där kunde man ange sina specifikationer: Format, svartvitt eller fyrfärg, antal sidor, typ av pärm osv.
De tryckerier som var intresserade av att åta sig uppdraget skickade sedan offert till mig, vilket gjorde att jag hade flera offerter att välja på med väldigt liten insats från min sida.

Det tryckeri jag valde ordnade ean-kod. ISBN-nummer fixade jag själv. Det var mycket enkelt, bara att kontakta KB. Via KB fick jag också information om hur pliktexemplaren skulle hanteras, vilket jag också skötte själv. Om jag minns rätt kunde mitt tryckeri annars ha ordnat det, mot extra kostnad.

Jag har själv lagt ut boken på Adlibris och Bokbörsen.

Specifikt bara på dessa två ställen eller via Bokinfo?

Specifikt bara på dessa två ställen eller via Bokinfo?
Man ska inte skriva inlägg när man är trött, uppenbarligen. Jag menade Bokinfo, inte Bokbörsen.

Förutom dessa är boken placerad i vissa fysiska butiker, Börjes Tingsryd har den till exempel i sina butiker men inte på webben.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 232
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·
Tjatter Hej Buke, jag håller på och skriver en bok som hobbyprojekt. Har en del funderingar som jag har googlat efter men nu tar jag och ställer... 2
Svar
30
· Visningar
2 105
Senast: Tass
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka