GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

Var ute o fotade min hästs nya transportskydd idag i det fina vädret! :idea: (-lampan)

18738924.jpg

18738923.jpg

Och en bonus, lite närmre på grimman som också är från GeKås.

18738817.jpg

M-oaa

Var där igår+idag :D
Underbart, de hade skitbra utbud!

Kollade på täcken åt dej och visst fanns det massa modeller att välja mellan i storlek 105 (95 fanns bara ngn som var) Döskallarna, ljusgröna, rutiga, svarta... Det var bara att välja och vraka bland de ofodrade regntäckena :)
Hittade lite söta tröjor/blusar, lite hudvård, godis såklart ;), fina ljuslyktor m.m på de andra avdelningarna.

Senast ändrad:

Okej, det här fick jag med mej från häst:
  • B-vitamin 50:-
  • Vanlig hårborste (fast ska ha den till hästarnas svansar) 10 :-
  • Sjöbogårdens äppelhästgodis 1,3 kg 25:-
  • Grå/svart randig grimma fodrad med neopren och stora, matta spännen :love: 50:-
  • Likadn grimma till B-ponnyn fast brun och rosa randig 50:-
  • Pullarnospadd i fårskinn 10:-
  • Svarta ridstrumpor med text (Swe horse eller ngt stod det)15:-
  • Grå ridstrumpor med en liten ljusgul ruta längst upp :love:10.-
  • Rosa ryktsten 10:-
  • Grå funktionspiké med rutmönster längs ena sidan 60.-
  • 3-finger termovantar40:-
  • Fleece sadelöverdrag i grått med döskallar :angel:40:-
  • Fårskinnsnosludd 50:-
  • Rosa döskallefleecetäcke till B-ponnyn :D (Verkade faktiskt vara MKT fint i kvalité och passform!) 150:-
  • Underbar Isabell Werth tävlingsskjorta i gammelrosa,svart och vit randigt tyg :d 200:-

Till kompisar:
  • Dim/khakigröna ridbyxor med knäskoning, skitfin kvalité! Mjuka! 99:-
  • B-vitamin 50:-
  • 2 par Gummiboots 50:-/styck

De hade mkt fint idag faktiskt, men hade inte så mkt pengar, annars hade jga nog köpt ett till döskallefleece, IW schabrak och ett par riktigt läckra grå,rosa,gula,gröna (bleka färger, inte grälla) rutiga ridbyxor. Riktigt våriga och fina! De hade oxå fått schabrak i skitsnygga fäger och kvalité, men ful skärning :( (Sån där sportskärning)
Bilder kommer imorn eller övermorn!

Vad kul att du hittat så mkt fint!

Hur normalt är det när man drömmer om att fara till Ullared och shoppa hästsaker??
Då måste det väl vara ngt fel nånstans? :rofl:
Har drömt det nu i flera nätter nämligen, alltid lika spännande och se vad jag hittar för fynd om nätterna ;)
Tur att jag skall dit nu i slutet av mars, då kanske abstinensen avtar för ett tag iaf? :p

Hur är täckesutbudet på 135-145? Och hur är storlekarna?
Min kille är ju en stor och kraftig islänning som drar antingen en stor 135 eller en mindre 145.
Och vad har de för transportskydd inne nu? Förutom de rosa då :p
Viktboots? Något de fått in?
Och en sista fråga :p Reflexpisken, finns den kvar?

Mvh/ Ullareds-Maniac :angel:

Vad kul att du hittat så mkt fint!

Hur normalt är det när man drömmer om att fara till Ullared och shoppa hästsaker??
Då måste det väl vara ngt fel nånstans? :rofl:
Har drömt det nu i flera nätter nämligen, alltid lika spännande och se vad jag hittar för fynd om nätterna ;)
Tur att jag skall dit nu i slutet av mars, då kanske abstinensen avtar för ett tag iaf? :p

samma här brukar också drömma om det haha. men det är nog för att både jag(boden) och du har så långt till ullared så vi inte kan åka dit hipp happ som dom i södra sverige. det är fuskigt:( vill också dit.

Jag var riktigt nöjd faktiskt :D
Du ska veta att du inte är ensam :angel: Jag har oxå drömt om ullared, fast oxå mardrömmar, typ att jag var där fast jag inte hade ett öre att handla för eller att vi hade jättebråttom, så vi fick stressa igenom varuhuset på en kvart :eek: Fast jag har haft lyckliga drömmar oxå om ullis :D

De hade nästan alla täcken även i 135-145! Det brukar dock vara ganska olika, så du får väl ta upp täcket och mäta för att verkligen få rätt.
De hade mörkblå/svarta transportskydd, som såg riktigt rejäla ut, för 130:-!
Det fanns ngt som hette islandsboots, men jag tror inte det var vikter, dom såg bara ut som enkla släta svarta som man trär över hoven.
Spöna tittade jag inte på.

Haha tur att jag inte är ensam då :p
Jag har också haft en såndär stressdröm & en gång hade de möblerat om allt och hästavdelningen var typ länsad, fanns bara lite rosa grimmor i en korg :rofl:

Så bra att de har många täcken, skall mäta pållen min på alla sätt och vis innan jag far ner. Sen kan man ju fråga den kunniga personalen med.
Det verkar dessutom som att jag kommer få med mig 2 hästtjejer härifrån, Ullared borde bunkra upp ordentligt ;)

Tack för att du har koll, lägg gärna ut bilder som man kan dreggla på sen ;)

6102545626.jpg

Zoomade från bilen, :rofl:
Mina fynd :love: (bilder in action tas när jag går ut till stallet)
6102545613.jpg

Svarta ridstrumpor med text 15:-
Gråa ridstrumpor med rutor längst upp 10:-
Termo 3-finger vantar 40:-

6102545661.jpg

Grå funktionspiké med vit/rosa rutmönster 60:-

6102545747.jpg

Döskallefleece till B-ponnyn (jag skulle fasen ha köpt ett grått till D-ponnyn! Blev lite dumsnål:mad: ) 150:-

6102545727.jpg

Grå/svart rutig grimma D-ponnyn
Rosa/brun rutig grimma B-ponnyn 50:-/styck

forts i nästa

6102545699.jpg

Fårskinnsnosludd 50:-
Hästgodis 1,3 kg 25:-
B-vitamin 50:-/flaska (ena är till kompis)
Gummiboots till kompis 20:-/paret
Vanlig hårborste som jags ska ha till man och svans :D 10:-
Rosa ryktsten 10:-

6102545787.jpg

Pad till pullargrimma 10:-

6102545741.jpg

6102545775.jpg

Isabell Werth tävlingsskjorta 200:- :love:
Fanns massa fina färger och modeller av dom, för ett billigt pris *tipsar*

In action bider kommer som sagt senare ikväll eller imorgon! Ska till kalmar och tävla i eftermiddag, så då ska jag använda skjortan för första gången :)

Svara mig varför jag la ifrån mig min Isabell Werth långärmade tävlingsshorta för 200 :- ?
Det var nog riktigt dumt av mig.. Haha, jag kan inte riktigt förlåta mig själv!

M-oaa

Man skall aldrig lägga ifrån sig ngt, man ångrar sig bara när man åkt hem då :p

Har de många snygga vita tävlingsridbyxor? Märken?

samma här brukar också drömma om det haha. men det är nog för att både jag(boden) och du har så långt till ullared så vi inte kan åka dit hipp happ som dom i södra sverige. det är fuskigt:( vill också dit.

Tycker det är många som säger att de drömmer om Gekås. Jag har också drömt om det innan jag skulle dit. Det måste vara nåt magiskt med det varuhuset, haha;):love:

Haha ja, jag vet.. Det var nog det enda jag faktiskt la ifrån mig!

Jag köpte ett par oskodda vita ridbyxor när jag var där i höstas tror jag.
Det var av märket Copperfield, har aldrig hört det förut, haha.. Men dom är sköna!

M-oaa

6102545747.jpg

Döskallefleece till B-ponnyn (jag skulle fasen ha köpt ett grått till D-ponnyn! Blev lite dumsnål:mad: ) 150:-

Det var det snyggaste fleecetäcke jag sett! :eek: Jag har drömt om ett sånt här! HOOOPPAS ATT DET FINNS PÅ LÖRDAG!! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 591
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 248
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 039
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025