GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

Tillägg: Hur satt transportskydden? Funderade på dem till min lilltjeja men velade och la tillbaka dem

SweetBriar: Haha :) Ja, Gekås hade mycket rosa just nu!
Fröken_Skåne: Okej! Nej jag har inte provat transportskydden än. Ska prova imorgon :love:

Tänkte lägga ut några bilder när tjejjen har grejjerna på sig kanske! :)

M-oaa

Tillägg: Hur satt transportskydden? Funderade på dem till min lilltjeja men velade och la tillbaka dem

Jag köpte också dom transportskyden i full och du kan gå in på min bilddagbok den 16 februari så hittar du bilder med dom sittande på en arab med tunna men lite för långa ponnyben. Fast prövade dom på min kompis varmblod som har full och dom passade honom med. :)

Ooh, nu blev jag ju ännu mer sugen på att åka ut till stallet och pröva alla grejjer!
Får hålla mig i ungefär 12 timmar till.

M-oaa

Äntligen :banana:
Jag skall fara hem till mamma för att byta bil i slutet av mars, så när vi ändå är nere så skall vi fara ner till Ullared :D

Då är det mkt som skall shoppas till nya hästen som jag ägt i en hel vecka :rofl:

Har de andra transportskydd än de rosa? Typ blå :p?
Skriver en lista här innan jag far ner så får vi se hur mkt för mycket jag får med mig hem :angel:

Oj, (ser under din avatar) Du har en bit att åka va? ;)

Vad jag såg i förrgår hade dom bara de här transportskydden i strl full.
Min kompis som har en liten shetlandsponny höll i några blå i strl ponny.
Så ja, det beror lite på vilken storlek din häst har!

M-oaa

Såg du om Gekås hade några mätkäppar till att äta mankhöjd med? Såg det förra året men glööömde köpa och när jag skickade bud så var de slut.

Jaa, det gjorde jag faktiskt :)
Pappa frågade om vi inte skulle ha en sån.. haha..
Dom är längst ut på hyllan med ryktsaker.
Om man har den hyllan framför sig så är de längst ut till vänster.

M-oaa

Rackarns. Du skulle köpt en sån och sen tappat den på vägen hem någonstans väldigt lämpligt (på nissastigen).

Han är en islandshäst av den grövre typen :)
Drar ,145 i täcken men small i bootsstorlekar.
Jag får väl se med ögonmått på skydden :p
Sen skall jag ju ha ett regntäcke, snygga pannband om det finns, ev ett spö, tömmar, longerlina, allt möjligt i ljusblått :love:
En del :p
+ lädergrimma, glittergrimma, reflexpisk, skyddsboots mm mm :angel:

Jo det är en bit att åka men min mamma bor i Stenungsund (5 mil från Göteborg) så när man är där är det inte så långt :)

Aha, men då är det ju inte så långt. :)
Kan tillägga att det finns ett matchande regntäcke till transportskydden.
Hade köpt det om inte pengarna hade tagit slut!

M-oaa

I lördags när jag var där hade de mätkäppar.

En sån måste man ju nästan ha XD
Jag är så nyfiken att se om min häst är "Maxad D-ponny" eller häst storlek. Han är minst 1,45 men tror han är ännu högre :)
Då kan ingen säga islandsponny om honom iaf :p

Va sött :p
Jag skall ju eg bara ha regntäcke om man skall tävla, alltså för att skydda den fina ryktade pälsen i hagen :p Barnligt värre!
Men skall man tävla måste hästen vara snygg! :rofl:

KL
Bild på pållen i rosa senskydd, och svarta boots. tror att bootsen också är de jag har från gekås.
18728422.jpg

dom där har jag hållt i :angel: haha
jag vill se hela hästen med alla rosa skydden och det rosa schabraket :bump:

Fast det rosarutiga innetäcket matchade bra till skydden också. :D
Sen hade jag rosa nack- och nosludd och en rosa/grå longerlina liggande sen tidigare. Sen for jag in till Citygross och köpte en svart lädergrimma för att göra outfiten komplett. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 591
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 248
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 039
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka