GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

Knapplån.

Ska till Gekås på lördag. Jag undrar lite hur utbutet på ridbyxor och ridvantar är?
Någon som har varit där nyligen och vet?
Sedan undrar jag m det finna några fina dressyrschabrak till ett bra pris?

Hej! Dom har ett bra utbud med både ridvantar och ridbyxor tycker jag! Både oskodda och skodda. Har typ bara ridbyxor och ridhandskar från Gekås och det funkar skitbra! :banana:

Jag tittar inte så mycket efter dressyrschabrak, men kan säga att det är mest dressyrschabrak där, och de har bra pris ;)

Tack så mycket!
Jag var där för några månader sedan också, då hade de väldigt mycket.
När jag upptäckte hur sköna mina ridbyxor därifrån var kom jag på att jag nog ville ha ett par till.

Hoppas de har snygga vita ridbyxor, skall ju börja tävla nu i vår så då måste man ju ha vita ridbrallor ;)
Man kan ju inte se ut som en heffaklump hela tiden :angel:

Dressyrschabrak hade de gott om härom veckan i alla fall. Både deras egna Copperfield och Isabel Werth. Jag anser dock att de båda modellerna har övre "flärpen" sydd alldeles för högt upp och köper inte fler längre. (Sadeln dras ned över manken.)
Är man villig att sy om dem är de fina i övrigt, färger och material, tycker jag.
De hade någon modell med "flärpen" lägre placerad, men då var själva schabraket väldigt tunnt och fladdrigt istället.

någon som vet om de har skrittäcken?
möjligtvis någon som köpt ett och har bild?

*kl*
Jag ver på gekås i tisdags. Köpte följande:
Dressyrshcabrak (copperfield). En mörkblå variant av den gröna som har varit uppe i tråden innan.
B-vitamin
Stigbyglar
Jacson stigläder, nylonförstärkta, mkt mindre än halva priset mot vad jag har sett i butik

Bilder ska jag försöka fixa, har lämnat sakerna i stallet;)

Tyckte att det kändes väldigt utplockat bland vissa saker, fanns tex inga enfärgade flecclindor, eller jo skrikrosa och en skum men snygg variant av grön, men tyvärr kanske inte så passande på min musblackfärgade pojk:D Dressyrschabrak fanns det gott om!

någon som vet ifall dom har eller iaf har haft flugtäcken?

* K-L*

Jippi blir ev. en Ullareds resa för mig i början på april! Hoppas..:p

De hade flugtäcken när jag var där sist men det var förra året. Köpte ett bra rid-flugtäcke då.

Jag var där i lördags! Köpte deras billiga regntäcke och ett shabrak. tänkte köpa ett ländtäcke också, men la tillbaka det pga tunn plånbok just då...

Tack :)

Reflexpisk, lite grimmor & ridhandskar står på min lista!

Ngn med mer tips?

När jag var där för typ 3 v sedan hade dom "grep-blad" (alltså inte skaftet som man håller i) i plast som var blå och röda :D
Det måste man ju nästan unna sig, orka sticka ut lite liksom. Så barnsligt, men så roligt!

M-oaa

Knapplån

Jag ska nog till Gekås om någon vecka, hur är sortimentet just nu? Finns det döskalleprylar? :p

(hoppas man får fråga så, annars ber jag om ursäkt!)

Jag ska dit den 5:e april..:banana:
Jag hoppas på bra utbud då!:d

ja det finns en del döskalle prylar typ täcken såg ja när jag va där typ 4 veckor sen

* K-L*

Jippi blir ev. en Ullareds resa för mig i början på april! Hoppas..:p

De hade flugtäcken när jag var där sist men det var förra året. Köpte ett bra rid-flugtäcke då.

aah okey :) hoppas dom har det i år också... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 591
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 251
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 040
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka