GEKÅS/Ullared- paradis även för hundägare!

dressyrtjejen

Trådstartare
Var på GEKÅS i Ullared härom dagen och blev verkligen glatt överraskad över deras hundavdelning.

Hästavdelningen har jag sedan flera år tillbaka tyckt är SUPER, extremt prisvärda saker som HÅLLER och är snygga och hundgrejerna gjorde mig lika glad.

Det fanns 6-7 olika hundschampo-sorter tex, alla superbilliga och jag köpte slutligen en 1 liters flaska från EKOL för 49:--.

Läderkoppel inköptes för 69:--, jättefint och såg ut ungefär som det jag ratat i "fina hundaffären" där det kostade ca 200:--.

I fina hundaffären köpte jag tidigare i våras ett termotäcke till hunden för 255:-- (dyrt för lite tyg tyckte jag då men det fanns verkligen inga andra täcken som passade, varken där eller i någon av de många andra affärerna i Malmö jag besökte), de DYRASTE täckena på GEKÅS kostade 99:--.

Jag fastnade för ett regntäcke med fleecefoder (snarlikt hästens faktiskt) för 49:-- och det passade PERFEKT!

Bästa köpet var dock en hundsäng à la "BIA" som i fina hundaffären kostar 600:-- medan storleken STÖRRE kostade 299:-- i Ullared!!!!

Sv: GEKÅS/Ullared- paradis även för hundägare!

Jo visst kan man fynda där :angel:
Brukar åka upp där en gång om året och handla, bor en bra bit därifrån, och vi kommer alltid hem med bajspåsar för hela året, tror att dom kostade mellan 5-10 kr där nere.. Billigt! Dessutom så har vi handlat hundsäng, läderkoppel och reflexhalsband... och man kan man passa på att köpa lite grisöron där nere, men då luktar det pyton i hela bilen när man kör hem .. :crazy:

Tummen upp för Ullared! :bump:

Jo, vi får också från kommunen som sitter i hållare vid soptunnorna, men dom är alltid nerdragna av vissa personer .. eller så går någon och plockar på sig ;)

Jag gillar GeKås utbud både till häst och hund.
Jag köper dessutom billig gnagarpellets där och massa annat billigt och bra.

Ska dit i sommar-höst är över 1 år sen jag var där sist! :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer

Hästrelaterat

Tillbaka