Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag köpte billiga bäddar till hundarna där - bästa köpet nånsin enligt vovvarna. ;) Sen köper jag liksom bettysmatte alltid storpack med ben, det har de "alltid" (när jag varit där iaf). Jag tycker det brukar vara rätt välfyllt där med halsband, koppel, sårvård, täcken och allt möjligt!

(jag ska dit den 7/10 förresten! :D)

(jag ska dit den 7/10 förresten! :D)[/QUOTE]

Ska också dit den dagen.:D Längtar redan! Någon som vet om det finns fleeceländtäcke eller i ull??

Jag ska dit imorrn och på lördag :banana: Är det något ni vill att jag ska kolla extra på?
Jag kan kika på om de har fleecenländtäcken :D

Jag vill gärna ha en kort rapport om träns, lindor och stalltäcken :)

Ska förhoppningsvis dit 5/10 :bump:

Det har funnits lite olika när jag har varit där. Har köpt några, och alla har passat kanonbra på min ponny som annars (av någon outgrundlig anledning) är lite svår att hitta täcken till då de gärna är för stora i bogen men en smula för korta. Jag tycker de är sjukt prisvärda!

Tack!
Någon som har några färska bilder på regntäcken?

Så ja, 5 månader sen jag startade tråden och NU har jag för första gången varit på Ullared, var där i onsdags 14/9. Jag kan säga att det blev en HEL DEL saker på hästavdelningen som "råkade" ramla ned i min vagn ;) Jag köpte bla ett regntäcke, så bilder kommer snart :)

Lite svar på ovanstående frågor.

Fleece/ull ländtäcken fanns.
Säkerhetsväst fanns, jag provade den men den kändes inget vidare för mig.
Träns, fanns massor men försökte att inte titta allt för noga då jag inte skall ha nåt.
Regtäcken fanns i både med fleecefoder och utan, såg ett jättefint brunt som jag blev llite smått kär i (och såklart det dyraste) Men köpte ett annat. Så bild på det kommer till dig Homsantofft :D en annan i mitt stall köpte också ett regntäcke som var blått med vita och röda ränder.

Nu skall jag bara fota allting så skall ni få se :D

Spännande! Jag är lite nyfiken på din väns regntäcke :P Du har ingen bild på det?^^

*KL*
Jag köpte två täcken sist jag var på gekås. Ett regntäcke (mörkblått med rött på kantbanden), det är redan trasigt efter några få dagars användning (hagkompis tagit några bett på rumpan).
Det andra (grårandigt, typ 150 g foder), fick han på sig igår och det känns rejälare i tyget.

Jag köpte ett vintertäcke för ca 3 säsonger sen men det är fullt användbart fortfarande även om jag nog ska impregnera om det för säkerhetsskull......

32551254.jpg

Så fina färger har det dock inte numera....

Jag vill gärna ha en kort rapport om träns, lindor och stalltäcken :)

Ska förhoppningsvis dit 5/10 :bump:

Träns fanns, men kollade inte på dem, men det går säkert hitta något fint där, lindor såg det lite glest ut med. Inge "roliga" färger och inte så många olika varianter när jag var där i onsdags. Stalltäcken gick jag förbi, de såg rätt tjocka och härliga ut men kollade inte så nogrant :)

Spännande! Jag är lite nyfiken på din väns regntäcke :P Du har ingen bild på det?^^

Nej tyvärr har jag ingen bild på det, men kanske kan smygofta det lite om hon tar med det till stallet :)

Jag har nog kööpt likadant regntäcke som dig Lydia, får hoppas att mitt lever längre bara :/

IMG_0077.jpg

Jag provar då slänga upp en bild på regntäcket, jag är såå, dålig på det här med photobucket, men men..

Wiie, jag klarade det, nu kommer resten då :)

Regntäcket kostade 299kr

Mina fina transportskydd <3 399kr tog det näst sista paret :D

IMG_0076.jpg

IMG_0074.jpg

IMG_0089.jpg

Allt annat jag köpte, fleecegrimma ca 79kr

IMG_0087.jpg

Reflexschabrak 119kr, benreflexer 29? eller 19kr tygelreflexer ca 19kr

IMG_0078.jpg

Läderservetter 29kr, tvådelat D-tränsbett 79kr Pelham 150 :O det kostar liksom 320kr här hemma! 2st "magic glove" ridhanskar 19kr hingstkedja 30-40kr Tumridvantar 89kr

Så tror det var allt! Nu får vi bara hoppas att bilderna syns :D

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 445
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka