Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*KL*

Var i Ullared igår. Har tagit bilder på det jag köpte men får inte photobucket att fundera så kan inte ladda upp dem :cry:

Blev iaf:
* ulltäcke med kryssgjordar, marint med vit svansfläta 179 kr
* Back on Track fleecetäcke 1495 kr
* dressyrspö svart med "silver" knopp 49,95 kr
* Blu lotion gel 59,95 kr
* 2 reflexgrimmor 49,95 kr st
* blå gult grimmskaft 2 m 24,95 kr
* luva marin med rött kantband 69,95 kr
* mätt och vikt band 19,95 kr
* silikon gummiband 9,95 kr
* vinröda benlindor 4 pack, elastiska 29,95 kr
* mössa att ha under hjälmen, svart med reflex hästar 29,95 kr
* 2 pack svampar, en blå och en rosa 7,95 kr

det var nog allt ;)

handlade lite till andra i stallet också
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag köpte vanliga textiltömkörningstömmar på gekås, men de var så "hala". Kolla att de är tillräckligt långa också :)

Nu har jag mina vanliga körtömmar som tömkörningstömmar, men ska nog göra ett par till som är lite tunnare (har konsthamparep, de är jättebra! Extra skönt att de inte blir tunga, stela eller "förstörda" om det regnar etc).
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Om två veckor åker jag ner :) Hur är ulltäckena i storlek?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

KL

Var in en snabbis på kvällen igår eftersom jag hade ärende i närheten, det var det värsta jag varit med om.. Köerna gick LÅÅÅNGT tvärs igenom hela butiken till kassorna.

Men var iaf ner och kollade över ridsportsavdelningen och fann swarovski pannband, alltså "äkta" och inte sån där billigt skit. 199 kr styck, så 3 stycken fick följa med mig hem ;) :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Vi var på gekås i lördags, har aldrig varit med om så mycket folk!! Parkeringsvakter, 30 min kö in o minst 30 min kö ut. Amningshjärna på det så fattar ni att jag glömde hälften... Jaja fick med mig lite från hästavdelningen iaf:

*Marinblått ylletäcke med vit svansfläta 179:-
*Svart lädergjord 120 cm 229:-
*Pälsglans foxfire 99:-
*Foderskopa
*Ryktskrapa

Täcket hade faktiskt bättre passform än jag väntat mig och verkade rätt normalt i storleken. Riktigt snyggt för dom pengarna!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Brukar passa på att handla lite slit och släng täcken till hästarna när jag är där, blev 2 regntäcken med fleece och 2 vintertäcken. Passformen är inte lika bra som på favoriten bucas, men för 20% av priset så duger de bra som ombyten, jag tycker de har hållit bra mot väta. Hästarna bryr sig ju inte om vad det är för märke, så länge de är torra.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

KL

Men var iaf ner och kollade över ridsportsavdelningen och fann swarovski pannband, alltså "äkta" och inte sån där billigt skit. 199 kr styck, så 3 stycken fick följa med mig hem ;) :D

Åhh varför fanns inte de när jag var där!! Du måste visa bild!! :laugh:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

KL

Ska dit på lördag och hoppas på att hitta massor av saker till hästarna :bump:
Ni som varit där dom senaste veckorna, lägg gärna in massor med bilder :laugh:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Bilder kommer :) Det är pannband med stora swarovski på rad i "regnbågsfärger", alltså genomskinliga kristaller som skimrar i olika färger. Mkt nöjd, med det priset har jag råd att sätta ett även på slit och släng tränset :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Din gris! Att du alltid lyckas fynda! ;)

Pannbanden är säkert slut när jag lyckas ta mig dit. :(
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Haha! Jag har haft tur, var väl egentligen inte meningen att jag ens skulle dit, men när man hat vägarna förbi kan man knappast låta bli ;) EVENTUELLT har jag ett över i x-full (mer som ett full i mitt tycke), svart läder och ovan nämnda swarovski... Köpt till kompisen på vinst och förlust men det visade sig att alla hennes träns var bruna :p
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag köper det jättegärna av dig om jag inte hittar några. ;) Ska dit på torsdag nästa vecka! :)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*kl*

finns det någon som seriöst vill samåka från sthlm?!

jag vill dit nuuuuuuuu :cry:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Pannbandet (199 kr)
FJPCb.jpg


På ett av tränsen
5Optz.jpg


BeFnV.jpg


Det omtalade täcket från Dyon... ;) (99 kr!!!)
IVhoc.jpg


Svårt att få pannbandet bra på bild, det gnistrar jättefint i verkligheten! :D:d
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Absolut :) Jag håller tummarna att det finns kvar när du ska upp... och massa andra fina saker för den delen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Cattis_E
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
1 304
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
244
Senast: Gramse
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
306
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp