Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012
Jag var där i lördags och hittade mycket fina grejer! Ny häst = ny utrustning, så det var välbehövligt!
Jag köpte svarta Catago dressyrskydd i svart, hade egentligen velat ha bruna de fanns inte i full så svarta går lika bra. Jättesnygga, är så glad över mina nya skydd! Köpte ett schabrak, hittade bara ett enda som föll mig i smaken och det är grönt och lite sammetsaktigt, 2 grimmor i strl XF (en glittrig historia med ludd och en "vanlig" grimma), 2 par benlindor (bruna och gröna som matchar schabraet), 2 par helskodda ridbyxor i ljusgrå och svart, jacka och till sist hittade jag en svart fleecetröja på barnavdelningen (i strl 158/164, har strl 36 i vanliga fall och den är stor och rymlig) för 49 kr så kunde inte låta bli. En hink, ryktborstar och hästgodis blev det också!
Är jättenöjd över mina köp, tyckte dock att det var lite dåligt med snygga kortarmade tröjor och hittade inga jag gillade (dessutom var de ganska dyra för att vara Ullared..), betten var alldeles för små i storlekarna och lustiga och som sagt så tyckte jag inte att schabraken var något vidare. Hittade en jättesnygg hjälm från Catago med lite bling runt ventilationen, men den fanns bara i strl 58 och 60 och jag har 57. Synd, för den kostade bara 199 kr och ordinarie pris är 800-1000 kr.