Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Menar du dom i knalliga färger (och inte pastell) som dom visa på bloggen? Om du mena dom så fanns det några sånna kvar när jag var där.

Jag var där i lördags och hittade mycket fina grejer! Ny häst = ny utrustning, så det var välbehövligt!

Jag köpte svarta Catago dressyrskydd i svart, hade egentligen velat ha bruna de fanns inte i full så svarta går lika bra. Jättesnygga, är så glad över mina nya skydd! Köpte ett schabrak, hittade bara ett enda som föll mig i smaken och det är grönt och lite sammetsaktigt, 2 grimmor i strl XF (en glittrig historia med ludd och en "vanlig" grimma), 2 par benlindor (bruna och gröna som matchar schabraet), 2 par helskodda ridbyxor i ljusgrå och svart, jacka och till sist hittade jag en svart fleecetröja på barnavdelningen (i strl 158/164, har strl 36 i vanliga fall och den är stor och rymlig) för 49 kr så kunde inte låta bli. En hink, ryktborstar och hästgodis blev det också!

Är jättenöjd över mina köp, tyckte dock att det var lite dåligt med snygga kortarmade tröjor och hittade inga jag gillade (dessutom var de ganska dyra för att vara Ullared..), betten var alldeles för små i storlekarna och lustiga och som sagt så tyckte jag inte att schabraken var något vidare. Hittade en jättesnygg hjälm från Catago med lite bling runt ventilationen, men den fanns bara i strl 58 och 60 och jag har 57. Synd, för den kostade bara 199 kr och ordinarie pris är 800-1000 kr.

Ska till ullared på söndag eller måndag! Undrar vad dom har inne i liniment/kyllera/isbalsam väg? :D

Radital brukar väl alltid finnas billigt, sist jag var där fanns också någon sorts arnika.

*kl*

Det lilla jag fick med mig från hästavdelningen då. Torrschampoo, glycerintvål, läderbalsam, kedja, svansskydd och två piké. Den ena ser blå ut, men den är lila.
32970970.jpg

Åh tröjorna va fina!
fick redan på att vi kanske kommer åka ner till ullared om 3 veckor! Hoppas det blir så!

Hej!
Jag ska dit om ca en månad, och jag längtar sååå!!!
Hur är utbudet på västar?? finns det tex racesafe västar, och hur är det med hjälmar? finns det mycket hjälmar och västar?? :)

Var där igår och då fanns det mycket sådana knalliga. Jag köpte ett orange :p

*KL*

Jag var också där i lördags en snabbis. Köpte Catago-grimma för 39.95:-, Jacson-grimma för 49.95:-, 5 st Catago-pannband med glitter på för 29.95:-, ett Jacson regntäcke med 100 gr foder för 399:-, grimskaft för 19.95:-, senskydd för 119:-, ett svart träns i ordentligt läder för 219:-, några hinkar, etc, etc, etc, etc.

Nu är det inte så långt kvar tills jag åker, kan ni inte uppdatera med mer bilder och berätta vad som fanns inne!

jag har försöka blinga min hjälm som jag köpte där för ett tag sedan.
DSC_0678.jpg

när jag var där i tisdags så fanns både catago skydden kvar i svart och brunt i full och cob, massa olika boots i olika färger bla silver, guld, rosa mm.
dock väldigt tråkigt utbud på klädavdelningen.. var ute efter helskodda ridbyxor men jag hittade inga jag gillade... dock massa strumpor fick följa med hem som vanligt.

Åh hoppas catago skydden finns kvar när jag ska dit om 2v, jag har ju redan köpt 2 par där när de fanns förra gången och så hade jag 2 par sen innan men skulle kunna tänka mig att köpa bruna i cob.

Hur såg det ut bland tränsen? och dressyrschabrak?

*knapplån*

Vi funderar på att åka en sväng till GeKås snart, men hur är det med shoppingsugna människor nu? Är det mycket folk nu eller blir det mer och mer närmre sommaren? Vågar man åka dit någon helg eller ska man försöka satsa någon gång mitt i veckan?

Det blir mer och mer framåt sommaren! Pingsthelgen ska väl också vara rätt fullproppat, har jag för mig. Gå in på deras hemsida, där har de skrivit ut när det är som minst folk. :) Jag hade hellre satsat på att åka mitt i veckan, men så tycker jag inte om folk heller. :p

*kl*
Lyckades få tag gratis biljetter på bussresa till Ullared den 30 maj så då är det shopping på schemat!!!:banana:

*KL*

Skulle någon vänlig själ vilja kolla om de har BoT nättäcken och till vilket pris och vilka storlekar (speciellt stl 155)? ;)

Ja alltså någon av er som ska dit nu snart ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda-24