Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Tack för varningen om röran!
Jag åker imorgon och har sambo samt svärmor med, båda tycker väldigt illa om djuren.

Jag hade tänkt köpa:
Flugmedel
Fölgrimma
Shettisregntäcke
Sadelgjord

Jag tror att det blir 2/4 saker på listan men ca 5 spontaninköp. Någon som sätter emot? :D

Då är vi 3 än så länge då? en till får ju plats så har de där bak lite utrymme 5 blir nog rätt trångt såvida ingen har en bil som är stor.

Men ni som vill haka på skicka ett PM till mig. jag hade tänkt åka Fredagen den 28e September. har man lite tid och spara ihop en slant.. har ju en tendens att bli rätt dyrt där nere:D

fast man vill ju inte proppa bilen full med folk så inga saker får plats ;)

Jag har en S60 så den har noll bagage... V70 skulle man ha :P

Jag har en XC70 och det är inga problem att fylla det bagaget heller! :)
Jag brukar faktiskt ta takboxen ( för skidorna ) Den sväljer mycket mer än vad man kan tro!

*kl*

Någon som vet om MH stålhätteskorna finns kvar? Tänkte skicka bud med en vän att köpa sådana åt mig.

Men är det de låga (under fotknölen) eller de höga (över fotknölen) som de har?

Och vet ni om Catago dressyrskydd finns kvar? Lite sugen på sådana oxå ;).

Och när tänkte du att det skulle göras då?

Tycker det låter jättebra att slippa behöva springa genom hela hobby för att komma dit man alltid vill :-D

Nattetid är mitt förslag, men fick reda på att det redan görs. Var väl helt enkelt inte beredd på hur rörigt det skulle vara.
Är superbra att avdelningen ska vara kvar nere, då får ju vi hästfolk vara ifred ;)

Jag har en XC70 och det är inga problem att fylla det bagaget heller! :)
Jag brukar faktiskt ta takboxen ( för skidorna ) Den sväljer mycket mer än vad man kan tro!

Ska inte du med oss då så kan vi ta din bil:D

Fast 4 i bilen är iof inte proppfyllt tycker jag, då har jag ju plats mellan att ha saker på golvet samt i bagageutrymmet. och har man takbox dessutom så är ju allt löst=)

De fanns i onsdags i vilket fall, både skor och dressyrskydd. Skorna går över fotknölen.

Nu kan jag erbjuda lite bilder från min tripp dit. Pålle är betesfet samt utan en sko fram :l :

gk1.jpg
Fleecetäcke

gk2.jpg
Fleecefodrat regntäcke

gk3.jpg
Vintertäcke, 200 gram

gk4.jpg
Mountain Horse-sko, stövelskaft samt Mountain Horse Isolde-byxor

gk5.jpg
Småsaker (ej med på bild är bensnören samt fölgrimma)

Dags att hoppa i säng! Tidigt i morgon bär det av till Ullared, så rapport kommer. :)

Ens Gekåsbesök kan anses som ganska misslyckat om man bara kommer ut med ett svart långt grimskaft från hästavdelningen va? :angel:

WHAAAAT??:eek: Hur i hela friden lyckades du med det???:devil:

Ska dit på lördag.... :bump::banana:

I och för sig behövde jag verkligen ingenting, men det är ändå konstigt med tanke på hur prylgalen jag är. Jag behövde ju inte ens grimskaftet men något var jag ju tvungen att ta!

Stod i och för sig och höll i ett rundsytt träns som verkade shysst och dom tränsen med rosa fodring är ju ascoola men det vågar jag inte spöka ut mina vallacker i ;)

Vet någon vilka bett storlekar de har? Ska dit vecka 28 och söker 9.5-10.5.
Sen även en lädergrimma passande islandshäst :)

Hur va det med röran där som jag läst några skrivit om? Har dom fått ordning på de? Jag ska dit på torsdag :D

Ska finnas förbyglar med rött foder och blingbling skulle du kunna kola om det finns sådana och vad de kostar?

Allt stod ju inte i ordning, men jag upplevde det inte som rörigt. Vissa områden var tomma och vissa höll dom på att flytta runt på men det var helt okej. Däremot var det ganska mycket folk.

Fanns två full kvar som såg lite halvfula ut och sen fanns det många cob, kostar 249.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka