Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

dsc_0172_197267248.jpg

Här är en bild på det min mormor köpte till min storhäst när hon var ner! Behövde ett ofodrat regntäcke och detta var vad jag fick! Plus en grimma för hon tyckte den var så söt ;-) Använts flitigt sen april och han går ute dygnet runt med det, har verkligen hållt jättebra och står emot regn! Halsen fäster man lätt med en dragkedja, superbra passform på det också, inge skav någonstans trots att det används största delen på dygnet... Stl. 155 var det på detta :-)

dsc_0172_197267248.jpg

Här är en bild på det min mormor köpte till min storhäst när hon var ner! Behövde ett ofodrat regntäcke och detta var vad jag fick! Plus en grimma för hon tyckte den var så söt ;-) Använts flitigt sen april och han går ute dygnet runt med det, har verkligen hållt jättebra och står emot regn! Halsen fäster man lätt med en dragkedja, superbra passform på det också, inge skav någonstans trots att det används största delen på dygnet... Stl. 155 var det på detta :-)

KL

Om någon är nere och springer på ett par catago dressyrskydd som ni inte har användning för så är jag spekulant på dem :angel:

*KL*

Hur brukar deras skosortiment se ut? Finns det jodpu...jodhpur... äh va f*n... finns det ridskor:idea: med stålhätta till rimliga pengar?:D

Finns där mycket islandshästgrejjor?

Ska snart dit med bästa kompisen :love:

hade bla jophurs med stålhätta från MH, kostade runt 400 vill jag minnas istället för 999 som de annars brukar kosta.

Här kommer ett litet smakprov på vad jag köpte. Handlade även lite regntäcken.
Hästen är Leia, supernöjd såklart med så mkt nya grejer till sig själv ;O eksemtäcket, flyghuvan o catagoskydden är alltså nytt

179914_10150905699435748_1322985621_n.jpg

hade bla jophurs med stålhätta från MH, kostade runt 400 vill jag minnas istället för 999 som de annars brukar kosta.
[/IMG]

ingen som känner för å köpa ett par till mig... PM:a!!!

invigde mina catago idag - supernöjd!!! (som en annan snäll köpte åt mig heheh)

*kl*

Kikade precis in på Gekås hemsida, verkar som om häst och djuravdelningen huserar helt ensamma på nedre botten nu efter att dom gjort om. Då måste dom ha utökat sortimentet en hel del, någon med koll? Funderar på att åka dit på måndag!

Det stod ju i kommentarerna att den inte skulle utökas, resterande del ska bli lager..
Jag tror inte att det blir bra, stoppa undan en avdelning där nere..
Fast då blir det ju inte en massa spring på folk som inte ska handla hästsaker.

Knapplån!

Jag bor i västerås och tänkte åka i Höst(september lönen) åker inte nu under semestern:D tänkte om någon/ra vill samåka som bor rintomkring här?
Blir dels lite roligare och dels billigare soppapeng=)

Jag vill gärna samåka! Fast jag bor i USA så det blir lite långt att köra kanske. :laugh:

Jag var på Gekås idag och det var totalt KAOS!!!! Inte mycket folk men att flytta om i en sådan gigantisk butik dagtid är ju IDIOTI!! Häst och övr djur ska vara kvar på nedervåningen men som någon skrev tidigare så skall det bara flyttas fram vid rulltrappan. Resterande yta ska bli lager (än så länge)

Tyckte inte att de hade så överdrivet mkt just nu...

jag!

men jag bor i sthlm, så du får vänta på mig 1h ;)

Tror de bllir krångligt om en ska åka och hämta upp massa folk.Då är det bättre att man bestämmer en startplats så får alla som bor nära åka dit istället.
Typ om man åker från mig västerås att alla som vill samåka kommer till mig om en bor 5 mil bor en 10 en 4 mil osv.
Man tjänar ju ändå en bra slant på bensinen som ju inte är så billig direkt.
Man skulle kunna välja den som har störst bil gärna jeep eller combi så man får plats med allt:D

Jag har en saab 9,3 rätt mkt plats i bakluckan

Jag var på Gekås idag och det var totalt KAOS!!!! Inte mycket folk men att flytta om i en sådan gigantisk butik dagtid är ju IDIOTI!! Häst och övr djur ska vara kvar på nedervåningen men som någon skrev tidigare så skall det bara flyttas fram vid rulltrappan. Resterande yta ska bli lager (än så länge)

Tyckte inte att de hade så överdrivet mkt just nu...

Och när tänkte du att det skulle göras då?

Tycker det låter jättebra att slippa behöva springa genom hela hobby för att komma dit man alltid vill :-D

Ja självklart, det var så jag menade, inte att du skulle hämta i Sthlm!!! :p

Då är vi 3 än så länge då? en till får ju plats så har de där bak lite utrymme 5 blir nog rätt trångt såvida ingen har en bil som är stor.

Men ni som vill haka på skicka ett PM till mig. jag hade tänkt åka Fredagen den 28e September. har man lite tid och spara ihop en slant.. har ju en tendens att bli rätt dyrt där nere:D

* KL* Med tanke på att dom flyttar på nätterna oxå, så var det nog förhållande vis lugnt under dagen ändå. Mellan söndag/ måndag hölls det på till kl 02.00. Livs satte igång vid stängning idag.

Kl
Detta hängde med hem från hästavdelningen på Gekås igår;
33127477.jpg

Flughuva + Catago lädergrimma

*kl*

Var dit igår och fick med mig saker för alldeles för mycket pengar :crazy: Nu ligger allt bak i bilen i väntan på att jag ska åka hem på söndag, så kan inte erbjuda bilder eller prisuppgift. Ska försöka rabbla upp det jag kommer ihåg att jag köpte i hästväg:

Fleecefodrat regntäcke, 600D
200 g utetäcke, 600D
Fleecetäcke med dubbla bogspännen och kryssgjordar
Bensnören x 2
Catago dressyrskydd
Fölgrimma till min chef
Sadelgjord till min hästvakt
Hästgodis
Multivitaminer
Mountain Horse ridbyxor, oskodda
Mountain Horse ridskor med stålhätta
Stövelskaft
Flugspray
Blue gel
Foxfire pälsglans
Sporrar
Sporremmar x 2
Reflexboots
Gummiboots

Tror det var allt, kanske... De höll som sagt på att ommöblera så tränsen var direkt nedanför rulltrappan, medan resten av hästgrejerna var på det 'vanliga stället' i hörnet. Känner mig nöjd med mitt köp och tyckte utbudet var helt okej!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck