Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Men nu har jag besegrat ångesten över dom och beställt ett par BR Pro Max framskydd i stället. Billigare så jag fick pengar över till annat....

Här kommer bild på mitt ljusblå catago dressyrschabrak när det ligger på hästen.
DSC_1108.jpg

å de schabraekt va ju bara så lövly! köpte du lindorna där med? hoppas de finns i morgon för då styr ja min lilla svarta fara dit ner!

Nä lindorna är inte från Gekås.
Jag ska inviga det lila som jag köpte snart så ni får se det på hästen. letar förtvivlat efter lila lindor till..

vilken lila färg ska det vara? Mörk, ljus??

Såg på hööks att de hade syrenlila och jag vet att BR har mer åt plommonhållet.

*Kl*
Testade mina vita cartago-skydd som jag köpte i vintras och de var för stora för henne... Snyft:cry:

Här är det mörklila schabraket. Jag är ju så kräsen att jag inte vill ha fleecelindor..
Jag är riktigti nöjd med Sjöhagen lindorna som jag köpte, nedersta bilden!

Tog några kort på det jag handlade med mobilen så det är ingen superkvalite..

En Catago väst, en Catago tröja på rea och ett par helskodda ridbyxor av ett supertunnt material.
DSC_1070.jpg

Foderhinkar och långkalsonger som är sydda som ridbyxor med resår nedanför knät som inte tar plats i stövlarna.
DSC_1068.jpg

Lila dressyrschabrak, 3-delade bett, bling pannband, hakar att laga täcken med och en helosan:
DSC_1066.jpg

Akryl benlindor på rea, 29kr/4-pack!
DSC_1063.jpg

Sjöhagen benlindor blå och vita:
DSC_1064.jpg

Ja för de lindor som jag sa är ju flecce.... Då har jag ingen ide men kommer säkert leta mörklila lindor så fort jag får chansen nu :D

Kl

Var där idag och här är min blygsamma shopping. :D

98e81789.jpg

Hästgodis, blingskärp och vardagsskydd.

Sjuuukt mycket folk! :crazy: Kändes allmänt urplockat och trist tyvärr. :( Ska inte åka dit när det är semester igen. Speciellt inte med småbarn. ;)

KL

En kompis till mig jobbar på Gekås. Hon säger att till hösten, läs runt oktober kommer hästavdelningen se annorlunda ut. Mer varor, fler märken m.m. Så vänta Ni som ska åka en bit :D

*KL*
Ska dit på lördag, har de mycket damasker? I vilka färger?(Något mer än svart/brunt)
Hur fungerar deras regn/vintertäcken? Är de värda att köpa? Håller de väta och så borta?
Hur finns de med färgglada lindor/schabrak?
Några säkerhetsvästar?

Ursäkta många frågor! Har inte läst hela tråden heller =)

Tycker att täckena där är jätte bra!!(finns ju så klart olika märken även där) Av dom täckena jag har så sitter dom absolut bäst på min connemara. Mor o far var där igår och köpte med ett till min shettis, får hoppas det sitter lika bra på honom! :)

Tess91a, här är bilderna som jag tog i varuthuset för 2v sen.

Här kommer bilder från varuhuset. Inte de bästa bilderna, tog med mobilen, orkade inte bära med kameran..

Lädervård:
DSC_1052.jpg

Spön:
DSC_1051.jpg

Bling förbyglar och pannband. Fanns i vitt, rött och rosa.
DSC_1047.jpg

Stängsel:
DSC_1041.jpg

Täcken.
Är man riktigt noga och känner o klämmer ordentligt på täckena så kan man hitta riktigt bra täcken! jag har några därifrån som har varit med i flera år nu och är super!

Regntäcken:
DSC_1040.jpg

DSC_1039.jpg

Fleecetäcken:
DSC_1038.jpg

Bilder på det jag handlade kommer imorgon, min bror har lånat min kamera.

Eftersom det inte blev något Ullared förra veckan så är jag verkligen sugen på att åka snarast.

Någon från Trollhättan med omnejd som ska eller vill åka ned i början på veckan? Imorgon? eller tisdag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Att lämna i smyg

Hund, Katt, Andra Djur