Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Hade en stallkamrat på 80-talet som hade sådana clips......

I början var dom så hårda att dom inte löste ut och när dom väl löste ut så gick det knappt att få dit dom igen.....

Sen efter något år så löste dom ut bara man trampade lite hårt eller snett vilket gjorde att tjejen bröt sej illa några gånger då dom löste ut på hoppträning.....

Så tyvärr har jag inga goda erfarenheter av sådana clips.....

Var där nyss och kom hem med lite grejor, trodde det skulle bli mer men inget föll mej i smaken riktigt..

Blingskärpen nån skrev om fanns kvar fortfarande.:laugh:

Foxfire pälsglans 99 kr, Hovfett från Ekol 40kr, Antibitspray från Renons50kr(laddar till vinterns täcken:grin:), lila gummiboots för 40kr (till valacken-men man måste väl stå ut från mängden lite;) ), grimskaft med panikhakar att ha i stallgången 40 kr, sadelgjord i sympatex 99 kr (mina andra går till sista hålet-kanske lite för modigt:D), 4 vita benlindor 50/50 från SjöhagenWear för bara hundralappen. Filtpadar att ha under benlindor 30 kr. Precis så mjuka oc följsamma som jag vill ha dom.

Jag är nöjd med det jag handlade men hade planerat handla mer....

Kollade på täcken också men blev inget där, ylletäcket med kryssgjordar var alldeles för stort i halsen:cry: och utetäckena var för klena i yttertyget för att hålla i vår hage. Jacson hade iofs ett regntäcke i 1200D men jag hoppade över det sen ändå.

Du tror inte de clipsen har blivit bättre med tiden?
Om din kompis hade de på 80-talet så är det ju dryga 30 år sen...

Det finns ju några olika tillverkare av de där clipsen numera och de har lite olika utformning.
De som jag tittat på kan omöjligt lösas ut pga man hamnar lite snett eller lite hårt i stigbygeln.

En kompis har de som heter Barnes Buckle och haft de i flera år och de har bara fungerat som de ska.
Löst ut när hon fastnat och aldrig löst ut när det inte varit meningen.
Har heller inte varit speciellt svårt att få tillbaka dem efter att de löst ut.

Var der igår og kjøpte:

2 dressurpisker
Lilla polypadlignende sjabrak
Hvit sjabrak
Gelpad
Lilla Catago grime
Lilla stripete grime
Grå Jacson grime
2 lilla leietau
Lilla fluejager
Lilla hettejakke
Lilla funksjonstopp
Manstrikker
Himalayasalt
BOT håndleddbeskytter
2 pakker lærservietter
Havens kraftfôr
2 flasker B-vitamin
Glucosamin/msm-blanding
Ren msm
Flytende vitamin/mineralblanding
Linfrøolje
Lilla høynett
Rosa vannbøtte med rett side
6 grindhåndtak
Ringisolatorer
Grindisolatorer
Lilla gummikopper
Hvite Catagokopper

Ble endel, men også mye jeg ikke fant. Ble skuffet over utvalget av regndekken og BOT. Skulle ha tynt regndekken, BOT dekkenhals og BOT genser, men fant ikke. Fant ikke høyposer heller.

Var dårlig bittutvalg også. Det eneste jeg fant under 10,5 var pessoa. Det hadde de nede i 7,5. Trist å se. Ingen bitt i 9,5 som mine hester bruker. Kun pessoa og det er djevelens verk!

Var også innom Börjes og der kjøpte jeg lucerne (alfaalfa), enertol, tredelt eplebitt og gressmaske.

Torsdag eller fredag kanske. Inte bestämt mig, vet aldrig säkert förrän dagen närmar sig:P

Haha. Fredag ska jag hämta barn i sthlm men tänkte du åka torsdag kan jag underhålla dig på vägen ;)

Wiiii ja o kompisen har planerat en liten bilfärd dit ner nu på onsdag fm woopp woopp va ja läääängtar inte för att ja behöver någoting alls men ändå =)

Kl

I morgon åker jag. Har lång beställningslista på Cartago skydden från vänner, så hoppas de finns inne.

Jag var på Gekås i veckan och jag blev riktigt besviken på hästavdelningen denna gången. Urplockat och det kändes lite tamt på något sätt. Cartagoskydden var slut, likaså alla andra benskydd i stort sätt. Jag kanske valde fel dag att åka dit, haha :)

Efter litet snack med sambon åker jag också i morgon! Planerar att hinna in en sväng på kvällen, beror på om vi kommer hemifrån i tid. Sen blire sova en natt på B&B och prova och fundera över alla inköp, tillbaka på tisdag morgon och ta en runda till :)

Målet är att komma hem med tränset med rött foder på nosgrimman, ett fleecefodrat regntäcke med halvhals och benskydd! Så nu hoppas jag verkligen att de fyllt på med fler benskydd :)

Sambon väckte mej kl 6 i morse och sa att vi skulle åka en sväng men han sa aldrig vart.... Så gissa jag blev överraskad när vi åkte mot GeKås :O

Dock måste jag säga att jag också blev lite deppig för att det inte fanns så jättemycket inne...

Det fanns bruna catagoskydd i cob. Stod länge och klämde och velade om jag skulle ta dom i alla fall fast jag bara behöver framskydden... Kom dock fram till att jag nog inte skulle ha dom utan försöka slita ut några av alla andra benskydd jag redan har... :cry:

Så det blev bara:

Renons flugmedel refill 59,95
Grå gummiboots st S 39,95
Linfröolja 2,5 l 129,00
B vitamin 2,5 l 119,00
Shortchaps syntetskinn st XL 89,95
Jacson långkalsong 29,95
Blått flugtäcke st 125 cm 159,00
Saltstenar 6pack 79,95

Det jag ångrar att jag inte köpte var:

Catagoskydden
Förbygeln med rött foder och bling-bling 249,00 :cry:

Var där i morse. Cartago skydden var slut, men enligt personal skulle de komma in nya under em. Jag köpte årsförbrukning av b-vit, e-vit, magnesium, biotin, glansmedel. Sen blev de lite boots, saltsten, longerlina, bomull på stor rulle, smörjmedel,täckestvätt, ridstrumpor, hinklock.

Kändes lite urplockat. Kanske berodde på att jag var där måndag morgon vid öppning och att de sålt mkt under helgen. De höll på att plocka fram massa varor när jag var där.

Tror det varit bra rush efter löningen :) Det trodde karln med när vi prata om det att det är nog dumt åka vid lönehelg och måndagen efter :)

Visst var det utplockat i söndags förmidddag med då fanns det i alla fall ca 5 förpackningar Catagoskydd kvar, av vad jag såg dom stod högst uppe på hyllorna så det var enormt svårt att se dom.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka