Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Var där idag, tyckte att utbudet var lite klent... Skulle ju köpt ett träns till Seabaz men tyvärr fanns det bara ett kvar som var trasigt. Annat jag köpte var en grå vinterjacka från Mountain Horse för 499:- Kostar säkert nånstans 1500-2000 kr som alla andra mh jackor i vanliga affärer. Sen köpte jag ett bett till Leia, lite av en sprengerkopia, 3-delat med D-ringar som är platta (nån som fattar ? :P ) 139 :- , gasbindor, himalayasalt o vanliga saltstenar med selen.

Blev glad att de hade Centauraspray, det är riktigt bra. Funkar på både djur o människor. Använder det rätt frekvent men då jag har en ny burk så köpte jag ingen. Skulle även köpt stålhätteskor, men det fanns bara i fel storlek eller i mockamaterial... Så det gick inte. MIPS hjälmar hade de några stycken för er som undrat. Dåligt med BoT men det skulle komma in under eftermiddagen.

Tack för svaret!!! Ok, då vet jag. Har en kompis som bor i närheten av Ge-kås men vill inte skicka dit honom om jag inte vet om det finns ett täcke i rätt storlek :crazy:

Mvh anaby:)

KL

Ser ut att bli en tur dit imorgon eftermiddag faktiskt :). Vi har inte så långt, 16 mil ungefär, så vi kan göra lite spontanutflykter dit ibland. Ska dock inte handla speciellt mycket åt häst, men ska se om det finns några varma goa ridstrumpor och om det finns linfröolja till bra pris.

Vi åker om en timma!! ^_^
Kommer köpa nytt täcke och schabrak iaf men lär komma hem med mycket mer :D

Någon som vet om de har hoppgjordar i brunt/mörkbrunt och vanliga lädergjordar i brunt/mörkbrunt?

:)

Har bara sett svarta hoppgjordar och jag tror nog alla gjordar är svarta faktiskt, vad jag minns.

Roping multistövel (199 kr) samt Emin linfröolja (129 kr för 2,5 l) blev det för mig på hästavdelningen idag. Jag hade precis börjat kika lite på Muckboots, så jag blev jätteglad när jag hittade liknande stövlar till ett jättebra pris :)! Tror att de kommer att bli perfekta i väta och kyla i vinter.

Var där idag, tyckte att utbudet var lite klent... Skulle ju köpt ett träns till Seabaz men tyvärr fanns det bara ett kvar som var trasigt. Annat jag köpte var en grå vinterjacka från Mountain Horse för 499:- Kostar säkert nånstans 1500-2000 kr som alla andra mh jackor i vanliga affärer. Sen köpte jag ett bett till Leia, lite av en sprengerkopia, 3-delat med D-ringar som är platta (nån som fattar ? :P ) 139 :- , gasbindor, himalayasalt o vanliga saltstenar med selen.

Blev glad att de hade Centauraspray, det är riktigt bra. Funkar på både djur o människor. Använder det rätt frekvent men då jag har en ny burk så köpte jag ingen. Skulle även köpt stålhätteskor, men det fanns bara i fel storlek eller i mockamaterial... Så det gick inte. MIPS hjälmar hade de några stycken för er som undrat. Dåligt med BoT men det skulle komma in under eftermiddagen.

Jag köpte Ropings stålhätteskor där för några veckor sedan.
Jisses vilka underbara skor! Sköna att gå i och vattentäta.
Och priset på 299:- gjorde ju inte direkt ont.
Har dom tom när jag grejjar i trädgården hemma.
Dessa var inte i mocka.

Här är en bild på det jag köpte:

1537690.jpg

Täcke 299:-
Schabrak 169:-
Måttband :angel: 19:-
Hovkrats 4,95
Ryktborste 19,95
Skinnhandskar (underbara!!) 119:-

Roping multistövel (199 kr) samt Emin linfröolja (129 kr för 2,5 l) blev det för mig på hästavdelningen idag. Jag hade precis börjat kika lite på Muckboots, så jag blev jätteglad när jag hittade liknande stövlar till ett jättebra pris :)! Tror att de kommer att bli perfekta i väta och kyla i vinter.
Köpte också sådana när jag var där för några veckor sen och de har redan blivit helt ovärderliga! Älskar dem :love:.

Återstår att se hur bra de håller...

De stövlarna köpte jag också! Underbart sköna :) Hade dem i stallet för nån vecka sen när jag tyckte att det var kallt nog, men var tvungen att byta efter lite hagmockning, blev väldigt varmt. Pefekt i höst/vinter alltså ;)

*knapplån*

Kan inte någon som ska dit nu i dagarna jättesnälla fota kattavdelningen lite? Leksaker, foder osv? :)

KL

Någon som vet om där finns grova ridstövlar i model ala Graninge/Carlskrona?
Gärna bild också om det finns.

det fanns jättelite sånt när jag var nere förra veckan.. Kattleksaker fanns en hel del, o godis såklart. Men inte så mkt annat.

Jag ska ner i oktober :bump:
Pratade med samboämnet nu och han frågade om jag ville följa med på en sak och sedan lade han till "ja, så kan vi boka en natt på hotell och åka till Ullared o gå i den där stora butiken som jag inte minns namnet på eftersom jag vet att du vill dit" :love:.

*kl*

De ofodrade regntäckena med hals för 299 finns det bara 105/115 och ev nått enstaka 125 kvar av. Större storlekar låg bland blandade regntäcken och jag tog de sista två 145... Samma med eksemtäcken, 135 var största som fanns och det finns nog bara ett kvar tror jag.

Däremot hade de fått in jättebra med 100/200/300 grams både med och utan hals (fast hals). 100grams med hals för 399. Kändes riktigt fint! Haglunds var märket.

Det fanns riktigt fina ridstrumpor i ull (79% tror jag) för ca 34 kr. Köpte ett gäng :-)

Skor var det dåligt med och stövlar ännu sämre.

Däremot regnridkappa - i andasmaterial - med knappar så man kan göra den större och täcka sadeln fanns. 399kr. Med reflexer. Riktigt nöjd med förra så jag köpte en till...

Tyggrimmor har de därmot aldrig några bra. De som är mjuka är med fleece och absorberar därmed massor... Annars bara hårda och åter hårda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka