Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag bor också långt från Ullared. Men är vän med en snäll Bukefalist som bor närmare. Och när jag muttrade på facebook om just 'Varför bor jag typ 100 mil från Ullared??' så fanns dte gott om vänner som kunde tänka sig att agera inköpare =)

Kul bilderna kunde inspirera! =)

Dina bilder gjorde att jag och min kompis fick en sånt "måste ha begär" till förbygeln och tränset och även lädergrimman med bling. Synd bara att man bor sisådär 100 mil från Ullared och mamma har redan varit där på höstshoppingen.

Om nån kan tänka sig att vara inköpare så hör gärna av er men mellan 19 och 29 sep kommer jag inte att se eller svara på några PM (utlandsresa).

Kan iaf visa dom två schabraken som mamma köpte åt mig och hästen för ett par veckor sedan

Lila tunt dressyrschabrak med silver passpoal. 89:- tror jag
303500_10151367239275432_1167664950_n.jpg

Svart tjockt med vit och röd passpoal. Ska vara nån keramisk insida enligt vad mamma kunde läsa på skylten. 165:- (något åt det hållet iaf).
303500_10151367239295432_1414108052_n.jpg

Jag bor endast 40min från Ullared och tänkte ta en sväng dit nästa vecka. Du kan väl pma mig ditt nummer så kollar jag om de har det hemma :)

Åh kan du inte ta några bilder där inne så man ser vad som finns i helhet?

Någon pratade om att hästavdelningen skulle utökas i höst, någon som vet mer om det? och när?

Om du vill och orkar ta bilder så skulle jag vara intresserad av deras schabrak. Starka färger, väl formsytt, dressyrschabrak i storlek 17"/FULL =)
Även täcken i starka färger eller gråskala.

Är det någon som har koll på hur det ser ut på täckesfronten? har tänkt åka dit om ca 2 veckor och tänkte inhandla nytt utetäcke.

Var där för ett par veckor sedan och jag tyckte att de hade ganska stort utbud.
Sen beror det ju givetvis på vilken storlek du söker.
Tyckte det var lite halvdåligt med 165-täcken.

Jag är ute efter ett regntäcke med helhals i 165 cm. Finns det på Gekås??

Mvh anaby:)

Det vågar jag inte svära på att jag såg något men jag letade ju klart inte efter det heller.
Själv köpte jag ett ofodrat regntäcke utan hals + div annat.. :)

Hur är det med märken på Gekås? Finns där tex Mountain horse? Och visst finns det en seperat hästaffär precis bredvid Gekås?

De har väl lite olika märken. BackonTrack, Catago, Mountain Horse, Krafft foder m.m. Finns lite gott å blandat. Vad gäller "Hästaffären" som den hette, de har lagt ner sin butik :(

kl

Om det finns en vänlig själ där ute som ska till ullared så önskar jag mig ett träns med rött foder om det finns kvar :love:
kan ta detaljerna på PM ;)

Vet någon hur utbudet av täcken ser ut nu? Har någon fotat osv.? Undrar mest vad för regntäcken, vintertäcken och stalltäcken dom har :laugh:

Detta regntäcket köpte jag för ett par veckor sedan. Helt ok för 249:-

Hästen ser ju helt oroportionelig ut här men du ser täcket i alla fall :P

20120830_201315.jpg

199:- Tror jag va? Inte alls säker men ångrar som bare den att jag inte köpte det när jag var där i fredags :( köpte i alla fall lädergrimman med rött foder :)

Är det normala storlekar? Vilka storlekar finns, bara ponny och full eller även cob? :)

Är det normala storlekar? Vilka storlekar finns, bara ponny och full eller även cob? :)

Ponny är svinstort i storleken. Cob finns, men var slut när min inköpare var där så jag bad henne på vinst och förlust köpa ett ponny åt mig.

Jag har bara provat nosgrimman. Lillen har normalt cob i träns och du ser ju hus nosgrimman sitter på honom på bilderna, det är en ponnynosgrimma alltså..

Även förbygeln finns i ponny, cob och full. Där är cobstorleken normal tycker jag.

När jag var där fanns förbygeln bara i full så gissa att jag kommer behöva spänna in den då pooonyn oftast har ponny i förbyglar... :(

Har testat den en ridtur, alla stenar kvar, så har någon en i ponny eller cob och vill byta så bara PMa....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
298
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka