Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

04.30 imorgon bitti bär det av mot Ullared! :bump::bump: tror jag ska lägga mig typ 19.00 ikväll... :p

Här med! Fast inte riktigt så tidigt, men vi har nog lite närmare kanske ;)

Två snygga rundsydda träns med spännena i nacken och inåtvända spännen vid bettet. Inkl tyglar, tyvärr med gummi på insidan :( 249:-/st
CIMG1107.jpg

Hur var detta i storleken? Min pålle är mellan cob och full. Så undrar om det kanske är stort eller litet i storleken?
Du råkar inte ha någon mer bild på hela tränset?
Och vet någon om det finns kvar i affären?

Någon som vet om det finns någon lädergrimma och till vilket pris?

Det finns flera lädergrimmor. En riktigt fin med vitt foder för 199, och flera andra billigare :)

Det finns assnygga lädergrimmor i lack med typ krokodilmönster! Gaalet snygga! 249:- tror jag man får ge för en!

Jag var där i går :D (hästavdelningen och avdelningen för herrkläder var väl de avdelningar som var lugnast, gissa vart vi gick :p)
Köpte bland annat fyra täcken, grimma, pälsglans, biotin, handskar, ridbyxlångkalsonger, underställ, hovkratsar osv.
Ska försöka skrämma igång kameran i morgon och fota :)

och TildeAhlin

Tack för tipsen :) Men letar efter en som helst ska vara fodrad och mjuk att den kan användas på i hagen. Och den behöver inte vara fin, för den kommer täckas med lera typ varje dag :(. Men föredrar att ha en lädergrimma i hagen före en nylon. Så en enkel och billig och gärna med mjukt foder, kan det finnas? gärna svart eller brun ;) och vad kan de ta för en sån?

Det brukar alltid finnas "basic" lädergrimmor för.. 99:- någonstans. En gång köpte jag en jättefin för 49:-, mässingen på den hade typ erjat och missfärgat. Men det var bara att putsa bort, inga problem alls. Håller än idag, flera år senare.

Ni som varit där nyss.. Har för mig att jag läste längre bak i tråden att det skulle komma massa nya grejer i okt/nov, det var någon som hade lite inside information. Har det dykt upp mycket nytt eller är det samma i stort sett fortfarande?

*Kl*

Kommit hem nu. Besviken på hästavdelningen...:( INGA allroundschabrak i marint (alla var vita, gröna eller gråa i stort sett)
Inget Jacson fleecefodrat regntäcke.
Inget Haglunds 300 gr utetäcke med fast hals i 155 (enbart 135 och 165)

MEN fyndade (och menar då verkligen fyndade) Mountain Horse vintestövel för ynka 199 kr!!!

Ullaredtisdag008_zpsba1b99a9.jpg

Roping stövel i gummi/neopren 199 kr

Ullaredtisdag007_zps38188e5f.jpg

En lila padd (schabrak) 99 kr
Reflex ländtäcke med fleecefoder 149 kr
Underbara ridvantar med ludd i :love: 59 kr
Radital gel 59 kr

Ullaredtisdag005_zps475cdd45.jpg

Köpte även följade (ej på bild):
Krafft B-vitamin pellets 3 kg för 139 kr
Gödselskopa till stallet, grön 70 kr
sopkvast 30 kr

Var där igår o köpte ett fint grönt dressyrschabrak från Catago (99kr) till stoet och ett supersnyggt inne/tävlingstäcke från Jacson (299kr!!) till valacken.

Tävlingstäcket höll jag lite längtansfullt i men med en halvsur blick från samboämnet och kommentaren "har du ens räknat hur många stall/transport/träningstäcken du har" så bet inte argumentet "ja men, vet du vad dom här kostar egentligen...". :angel:

*KL*
I morgon så äntligen bär det av till Ullared. Listan har blivit lång så får hoppas att man får med sig det mesta hem. Helt sjukt vad tiden har gått fort. Bokade stuga för tre månader sedan och tiden har bara flugit fram.

Åker till ge-kås om någon time så man är där när det öppnar :-). Hoppas det inte är för mycket folk, har ju varit löning :o.

Kram

*kl*

Har någon sett om det finns sådana där billiga stängsel”stolp” där? Sådana av plast man trampar ner i marken?

KL

Jag och sambon åker tidigt imorgon bitti... Listan är låååång...:o

Vill bara att han ska komma hem från jobbet nu så vi kan gå och lägga oss så det kan bli lördag...:angel:

Mvh Domino_s

Nu kommer lite bilder på det jag köpte:
Läderbalsam 39.95kr
sadeltvål 24.95kr
svampar att smörja med 3.95kr
magnesium 49.95kr
bett 99kr
handskar 29.95kr
benreflexer 39.95kr
Catago dressyrskydd 429kr
_DSC2460.jpg

3st grimmor med fleecefoder: 59.95kr + 69.95kr
_DSC2463.jpg

4st grimmor med ludd på, riktigt mjuka och fina! Kostade endast 39kr! :love:
_DSC2461.jpg

Har fyllt i priserna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Att lämna i smyg

Hund, Katt, Andra Djur