Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jacson dressyrschabrak: 149kr
_DSC2459.jpg

Mörkröda ridbyxor: 189kr
_DSC2456.jpg

2st jättemysiga tröjor med pälskant och ludd i luvan. :love: 169kr/st
_DSC2455.jpg

2st mainblå ridtröjor: 119kr + 149kr
_DSC2457.jpg

_DSC2458.jpg

Har fyllt i priserna

Idag var jag på Gekås! Längtade ihjäl mig haha, tycker sortimentet var välfyllt, mycket fina saker från både Jacson och MH, även om de flesta basicsakerna kanske var lite tråkiga. Jag hittade ett Dy'on-täcke (!!!) bland sommartäckena, till ett minimalt pris så jag grät en skvätt när jag insåg att det var strl 145 och inte 155 som hästen behöver...

dsc_0343_508af086e087c3793df48178.jpg

dsc_0350_508af08e9606ee1a523586e3.jpg

Vinrött sammetsschabrak - stall Linda 99:-
Vinröda akryllindor 29:- (velade mellan dessa och vinröda fleecelindor från Jacson för 99:-)
Sporrar - 30:-
Sporremmar med bling: 25:-
Bogskydd - 149:-
Grå fleecelindor från Jacson - 99:-
Stövelstrumpor: 50:-
Grå tröja, Kingslandstuk 149:-

Fanns även MYCKET Catagoskydd i alla färger och storlekar! men samvetet sade nej...

Ååh hade kunna gjort vad som helst för ett par MH vinterstövlar!! Men har ingen möjlighet att åka ner :(

Var nere igår och tyckte det fanns mkt snyggt till ryttaren men blev inget till mig själv med tajt budget och skulle handla julsaker.
dock hade jag i budgeten lag in ett övergångstäcke och ett bett iaf och det fick jag med mig hem :) täcker kostade 299 kr och var 150 g foder i. och mysigt ludd vid manken på sidorna invändigt, väldigt fiffigt iaf. VÄLDIGT glad jag hade med mig måttbandet för min ska ha täcke så nära 140 som möjligt och hittade bara ett täcke i 150 g. som var storlek 130.. FAN täcke jag men tog upp det och mätte det och 137 cm var det ;) snacka om att man blev glad dock hade jag ju inte blivit lika glad om man köpte de i 130 så var de nästan 140 :P fick även mäta en annan tjejs täcke och hon skulle ha ett 115 täcke som var 120, så måttband är att rekomendera. bettet kostade 150 kr och är ett tvådelat muffbett med rörliga kopparinslag :) önskar man kunde ha shoppat med buhu, schabrak blev jag väldigt besviken på dock :(

Bara 43 och 45 när jag var där. men felmärkta så 43:orna är som 41:or vilket jag har ;-) därav billiga :-)

Jag hittade ett Dy'on-täcke (!!!) bland sommartäckena, till ett minimalt pris så jag grät en skvätt när jag insåg att det var strl 145 och inte 155 som hästen behöver...

Åh nej! du skulle tagit det!
Jag köpte ett Dyon sommartäcke i stl 135 för några veckor sedan som var väääldigt stor i storleken och passade helt perfekt på en 145 häst...

Idag fick även jag tag på ett Dyon, i storlek 145, för 99(!!!)kr... äckligt nöjd! ;) :D Funkar till stora hästen men hade egentligen tänkt ett till ponnyn. Så har nån ett mindre och kan tänka sig att byta så hojta!

Vad vart det för typ av täcke?! :laugh:

Äh skit samma, om ett täcke i Dyon kostar 99kr :eek: så spelar det ingen roll! :rofl:

Om någon kan tänka sig att gå på Dyonjakt åt mig, stl 145 (155 går också bra!) så skulle det vara :bow:!

Skicka gärna PM, jag betalar eventuellt frakt osv GIVETVIS! :)

Vad vart det för typ av täcke?! :laugh:

Äh skit samma, om ett täcke i Dyon kostar 99kr :eek: så spelar det ingen roll! :rofl:

Om någon kan tänka sig att gå på Dyonjakt åt mig, stl 145 (155 går också bra!) så skulle det vara :bow:!

Skicka gärna PM, jag betalar eventuellt frakt osv GIVETVIS! :)

Det är helt sjukt! När jag hittade det så vaktade jag över vagnen som en hök sedan ;) Det är ett sommartäcke av lite tyngre material (känns "ordentligt" och stadigt men ändå mjukt), det vanlig marinblå med den klassiska Dyon-loggan framme vid bogskärningen + läderspänne fram och en maggjord :D Jag blir impad av Ullared faktiskt! Helt över förväntan :)

DOCK misstänker jag att jag kan ha fått det sista med mig... det låg i ett reahylla där alla täcken kosta 99 kr, med diverse "sommartäcken" av blandad kvalité och storlekar. Jag frågade om det fanns fler eller i andra storlekar men fick svaret att det var det som fanns i sommarhyllan (kan ha varit sant, men kan också ha varit att hon inte orka gå ut på lagret och kolla). Men iaf så var det en form av utförsäljning utav diverse sommartäcken där Dyon var ett av dem.

Bild kommer på täcket. Ja även det andra som fick följa med hem :D Ska försöka få upp bilder ikväll när jag kommer hem. Är fortfarande ruggigt nöjd ;)

Jag har för mig det... det röda som även finns i martingal med strass? Jag tittade inte speciellt efter träns, men jag har för mig att det hängde sådana där :)

Och sen lite KL
Skulle fotat grejerna men kameran la av :mad:
Men det som fick följa med mig hem var
Dyontäcke (storlek 145) 99 kr
Gelpad, runt 150 kr tror jag
Galoppschampo 69kr
"Leddelta" till grimma/träns 29 kr
Röda stigbyglar
Tömkörningstyglar
Saltsten (sån där svagt rosa/orange, vad den nu heter ;))
Catago boots, 2 par i brons och ett par svarta, typ 69 kr paret
Dandyborste 19 kr
Tävlingspärm/passpärm :love: (hittad på hundavdelning! Precis sådan jag letat som en galning efter, ser ut som tävlingspärmarna från tex agria, fast i svart/vit med dragkedja, så att alla papper är skyddade)

kL:

jag var där för två veckor sedan.
fick med mig mineraler, b och e vitamin
täcke 100g och 300g med hals. 400 resp 500kr
supernöjd iaf :)

Även de vita jacsson schabraket kom med. Storlek full men sadeln låg utanför :( Så lite besviken. Får väl bli hemmaschabrak om ingen e intresserad?
Passar Ponny/cob

Ja jag stod länge o funderade på om jag skulle ta ett eller inte för de såg så små ut i storlekarna..
Har inte provat mitt än.

Ja jag tyckte med de såg grymt små ut! Avstod.
Hittade ett fint grönt från Catago istället som har riktigt bra passform :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka