Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!
KL
Jag var på Gekås för ett tag sedan, närmre bestämt den 7:e. Här kommer lite försenade, ganska dåliga mobilbilder. Angående fårskinnsprodukter såg jag i alla fall grimset (men alla förpackningar var öppna när jag var där så jag köpte inget. Tror de kostade runt hundralappen), nosludd (30 kr som jag köpte, se bild), sadelgjordstunnlar och fårskinnspaddar.
Två Pikéer. En cremefärgad från Jacson, på rea 30 kr. Och sen en från horseware (Pessoa) för 99 kr.
Grymt dålig bild på ridbyxorna som diskuterats i tråden, med gummiskoning. Det fanns ju lite olika men jag köpte ett par som var ganska tunna i tyget, och de var lite tajtare nertill. De med tjockare tyg satt inte åt alls nertill. Jag fick tock ta typ 2-3 storlekar större än jag vanligtvis har i ridbyxor.
Detta var vad jag köpte till hästen (glukosamin och magnesium är dock inte med på bilden). 3 foderhinkar med jättesmidiga lock som bara läggs på, och som inte sitter lika fast som på många andra hinkar. Perfekt för kraftfodret i stallet. Reflexbrösta, nosludd, arnika, aloe vera gel samt ursnygga lackboots med strass. Jag köpte de för typ 70 kr. Jag blev lagom glad när jag såg likadana i helgen hos en annan ridsportbutik, för det härliga priset 259 kr. KAP med andra ord.
Jag kollade lite på de horseware-täckena som fanns. Priset var ca 50 kr billigare än på andra butiker på nätet. Kändes som det var hugget som stucket då, så inget täcke fick följa med mig hem. Var väldigt utplockat bland schabraken.... letade efter snygga dressyrschabrak men hittade inget som föll mig i smaken. Fanns mycket kläder och jackor, men inga snygga långärmade enligt mig, vilket jag var ute efter.