Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Undrar om det är ett annat märke/annan modell än de som såldes för 2(?) år sedan? Tyckte att de var pyttesmå i storlekarna och trivdes aldrig i dem. Sålde dem vidare till slut...

jag köpte ett par där med fleecefoder för 2 år sen, det är vanliga svarta bomullsbyxor fast med fleecefoder som är supersköna!
sen hade de softshell byxor med fleecefoder och de var pyttesmå och stela, ingen stretch alls, de gillade jag inte..

Ah, det förklarar saken. Det var softshellbyxor jag hade. Supersnygga, men tyvärr vande jag mig aldrig vid hur små och stela de kändes...:( Tyckte att de satt okej när jag provade, men när jag sedan red med dem kändes det inte bra. Och då har man ju tappat poängen med ridbyxor lite...

Jag hade också båda varianterna, de fleecefodrade i bomull var hur sköna som helst men krympte i benen och till slut slutade de mitt på vaden och fleecefodret ännu längre upp, då kasserades de ;)

Men de i softshell gillade jag inte alls! Konstig storlek, tog 46 fast jag normalt har ca 42. Ändå var de inte bekväma nånstans att rida i, sålde dem på Tradera.

Var ner till Ullared i början på augusti och hittade fleecefodrade softshell men provade dem inte ens för jag tog för givet att det var samma. Det var kanske lite dumt, chansen finns ju att det är ett annat märke i år :o

KL

Var där igår och gjorde ett superfynd på hästavdelningen :)! Hittade bruna lädertyglar med gummibaksida från Jacson. Kändes fina och mjuka, så jag tog ett par för 80 kr. När jag kom hem kollade jag upp vad de säljs för på andra ställen. 400 kr...:D!!!

Åh berätta gärna lite om vad som fanns inne!
Nu är det exakt 1 vecka kvar tills jag åker ner :)

Tja, jag skulle egentligen inte ha så mycket där så jag kan inte säga att jag kollade jättenoga. Men det fanns mycket ridskor och stövlar denna gången. Jag köpte samma sort igen som jag köpte för ett par år sedan, dvs Jacson (fast då hette mina Roping) ridskor med stålhätta. Det fanns även fodrade vinterridskor. Termostövlar och vanliga ridstövlar, fanns också. Samt någon sorts Mountain Horse ridsko (som en låg skomodell alltså, inte jodphur). Tyckte att det verkade vara bra urval på storlekar också. Jag har väl den vanligaste storleken av alla, dvs 38, men det var inga problem att hitta skor där ändå.

Det fanns väldigt snygga Isabelle Werth-parkas (599 kr), men endast i storlek S och XS. Jag (som drar strl 38 eller M för det mesta) fick på mig jackan, men eftersom den var så lång blev den för trång, tyckte jag. Överlag fanns det mycket parkas/längre jackor. Snyggt, men egentligen hyfsat opraktiskt att rida i... Det är ju inte så jätteskönt att sitta på jackan...

okey, jag ska inte heller ha så mycket men det brukar bli en hel del saker iaf :)

Är det någon som vet om det finns nypon som man kan ge till häst på gekås?

Hur är utbudet är fårskinn på Gekås?

Mamma ska dit på lördag och ska skicka en liten lista med henne.
Någon som vet om följande finns:
Fårskinnstunnel sadelgjord 120 cm
Fårskinns"tunnel" magplatta 130 cm
Längre fårskinn till förbygel...

// Niikon92

Fårskinnsprodukter överlag!
Sadelgjordtunnel, maglatta (om det finns) luddsett till grimmor :)

// Emelie

KL

Jag var på Gekås för ett tag sedan, närmre bestämt den 7:e. Här kommer lite försenade, ganska dåliga mobilbilder. Angående fårskinnsprodukter såg jag i alla fall grimset (men alla förpackningar var öppna när jag var där så jag köpte inget. Tror de kostade runt hundralappen), nosludd (30 kr som jag köpte, se bild), sadelgjordstunnlar och fårskinnspaddar.

Två Pikéer. En cremefärgad från Jacson, på rea 30 kr. Och sen en från horseware (Pessoa) för 99 kr.

Grymt dålig bild på ridbyxorna som diskuterats i tråden, med gummiskoning. Det fanns ju lite olika men jag köpte ett par som var ganska tunna i tyget, och de var lite tajtare nertill. De med tjockare tyg satt inte åt alls nertill. Jag fick tock ta typ 2-3 storlekar större än jag vanligtvis har i ridbyxor.

Detta var vad jag köpte till hästen (glukosamin och magnesium är dock inte med på bilden). 3 foderhinkar med jättesmidiga lock som bara läggs på, och som inte sitter lika fast som på många andra hinkar. Perfekt för kraftfodret i stallet. Reflexbrösta, nosludd, arnika, aloe vera gel samt ursnygga lackboots med strass. Jag köpte de för typ 70 kr. Jag blev lagom glad när jag såg likadana i helgen hos en annan ridsportbutik, för det härliga priset 259 kr. KAP med andra ord.

Jag kollade lite på de horseware-täckena som fanns. Priset var ca 50 kr billigare än på andra butiker på nätet. Kändes som det var hugget som stucket då, så inget täcke fick följa med mig hem. Var väldigt utplockat bland schabraken.... letade efter snygga dressyrschabrak men hittade inget som föll mig i smaken. Fanns mycket kläder och jackor, men inga snygga långärmade enligt mig, vilket jag var ute efter.

Jag tycker att de är sköna. Jag har ett par helskodda från samma märke men de är tjockare i tyget och inte lika sköna som denna modellen. Fanns med tjockare tyget också, men då satt de som sagt inte bra nertill på mig. De är ganska höga i midjan. På mig går de strax under naveln. Använder dock skärp för jag misstänker att de skulle glida ner lite annars.

Köpte lackbootsen jag med :P Gör snygga och billiga. Köpte i både vitt och svart. Inte provat än så kvalitén får vi avvakta med

KL

Är det någon som köpt och testat vintertäcket med hals, (tror det var avtagbart), som är stretchigt i tyget och har 400 g fyllning, (har jag för mig)?

Jag funderade lite på det i våras, men var osäker på om det skulle vara bra med stretchigt tyg i täcket. Inte säker på om de säljer det fortfarande men skulle vara kul att veta om det var bra eller ej.

Har köpt ett annat vintertäcker för ca 600 kr och det har varit jättebra, tills hästen trampade på det när jag skulle ta av det och då gick det sönder. Har lagat det dock. Det täcket har de haft kvar ett par säsonger.

KL någon som vet om de har någon utrustning för körning? Typ däckelunderlägg mm :)

Låter ju bra! Hatar när ridbyxor är för låga i midjan. Ska definitivt undersökas nästa gång jag är i krokarna :).

KL

Jag ska till Ullared på lördag - låång inköpslista. :-)

Är det någon som har koll på om de har Back on Track-produkter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka