Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Tycker Gekås är billigare!
Här är lite prisexempel, de är ungefärliga men sakerna jag köpt är likvärdiga varandra (förutom vinterjackan kanske, den från Gekås är varmare, längre och med fuskpäls. Hööks är en lite tunnare variant)

Helskodda ridbyxor; Gekås 349:-, Hööks 699:-
Vinterjacka; Gekås 399:- Hööks 799:-
Träns: Gekås 269:- Hööks 599:-

Ja det låter ju som stora skillnader. Kansek värt en avstickare..:)
Hur tycker du kvalitén är? Jag tänkte tex köpa kläder såsom jacka, ridbyxor kanske stövlar.

Jag tycker kvalitén är bra, om man jämför med andra "budgetridbyxor". Har sedan många år tillbaka nästan enbart haft ridbyxor från Gekås. MEN man måste prova dem, ofta är de lite skumma i modellen och kan sitta konstigt. Man får sålla ut guldkornen, sas.

Jackan är jag jättenöjd med! Tror att en knapp har lossnat, men inget större missöde. Samma fina färg som förut, trots flera tvättar.
Köper alltid en massa ridstrumpor där också, och där märker jag verkligen ingen skillnad mot dyrare märken.

Är inte ute efter att fynda, är ute efter att köpa baddare som jag saknat sedan barndomen, men dom är alltid slut... :(

Efter lite googlande hittar jag att de borde heta "Bräckboden". Hoppas inte att det här räknas som gigantisk reklam och plockas bort. Jag hittade telefonnummer också, så det är ju bara att ringa och se om de fortfarande existerar :)!

Annars brukar baddare finnas i Kungälv (där en fabrik ligger och har en butik). :d

Jag bor så långt bort :(

Hade gärna betalat någon för att åka och köpa åt mig och skicka! Eller förvara tills vi åker ner i slutet av oktober. Dom är alltid slut när jag väl passerar :arghh:

Jag kan köpa baddare och skicka om du vill! Pluggar i kungälv så det är peace of cake! ;):D

Orkar inte leta men Gaia, jag köpte 100 g innetäcket och det är mycket bättre än Shires både passform och yttertyg vad jag känt hittills, TACK för tipset :-D

Så bra tråd:)
Jag bor drygt en timme ifrån, men har inte varit där på över ett år.
Ska åka i nästa vecka tänkte jag.

Undrar- har de fårskinnstunnel till sadelgjorden nu?

Om ni vill att jag sak titta efter något så skriv bara:)

Orkar inte leta men Gaia, jag köpte 100 g innetäcket och det är mycket bättre än Shires både passform och yttertyg vad jag känt hittills, TACK för tipset :-D

Varsågod! :)

Blev en spontantur in på Gekås när vi ändå var i krokarna förra veckan. Såg att täcket var kvar och tänkte faktiskt på dig :D Väntar på att det ska bli kallt någon gång så att jag kan prova täcket "på riktigt".

Varsågod! :)

Blev en spontantur in på Gekås när vi ändå var i krokarna förra veckan. Såg att täcket var kvar och tänkte faktiskt på dig :D Väntar på att det ska bli kallt någon gång så att jag kan prova täcket "på riktigt".

Hihi :D Samma här! Det är typ identiskt med Shirestäcket men bogspännena sitter en bra bit högre - perfekt till mitt djur ju :D

Det finns ju iofs fortfarande en risk att det sitter illa när det väl används (shirestäcket oxå såklart, aldrig haft det innan förutom ett utetäcke som ju inte satt alls bra på min), köpte ju ett Rambo Optimo som såg ut som guds gåva till hästen på stallgången i alla möjliga vinklar med golvätande häst osv. Och så gick hästen ut ur stallet och kunde inte gå längre - fel storlek eller fel modell men det var skit rent ut sagt.

Men va fan, jag håller tummarna :D

Kl
Kan man hitta bra träns på gekås? Jag är egentligen ganska kräsen, hatar plastiga/stela träns. Men nu är jag i behov av ett enkelt svart träns för hemmabruk. Hur brukar kvaliten vara?

Köpte ett träns till ena hästen där för.. lite över två år sedan. Det är helt OK. Inget superläder, och är fortfarande ganska hårt och osmidigt. Men det är helt och har inte tappat färg eller så.
Däremot är pannbandet som följde med skitfult nu. Det var ett svängt bling-pannband, men det var något typ av "fusk-finish" på lädret på det, så nu är det alldeles fransigt och under är lädret grått.

Tyra Sjöstedts kollektion star rider ska börja säljas på gekås här under veckan! så tur att man ska dit på måndag! :D haha

Hoppas verkligen att dom finns kvar när jag åker ner den 25:e. Ingen som ska ner tidigare och har lust att köpa ett par och skicka till mig mot att jag bet frakten och självklart kostnaden för byxorna? :o

Såg på hennes blogg att de var slutsålda och nästa fredag kommer det sista partiet in...

Ingen som ska dit och kan kolla efter tyras rosa kavaj?
Samt marinblåa eller svarta star rider byxor??
Kanske någon kan köpa och skicka?
Jag har dom svarta med rosa och ÄLSKAR dom!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka