Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

*kl*

Var där vid månadsskiftet och fick med mig;

* Tre grimmor, varav en brun med textil/läder neoprenfodring och dekorsömmar. :love:
* Två ridtäcken, ett reflexgult och ett i tysklands färger.
* Hjälmreflex
* Läderspray, antibit och man/svansbalsam
* En ridhjälm med svenska flaggan på :o
* En jacka
* En väst - samma som jackan men blå med röda detaljer.
* Två par ridhandskar, varav ett par med babymjuk päls på insidan.
* Hästgodis
* Fjädergrindar till hagen
* Småmaskigt hönät.

Har säkert glömt något, spenderade flera timmar på hästavdelningen.
Hittade inget shabrak som var fint, inte heller något täcke som var intressant.

Finns det westerngrejor på Gekå´s? Är ute efter repgrimmor, bra ledrep, sånna som inte drar åt sig spån och som inte är för lätta så vinden tar tag i.

Westernbett och träns?

De brukar ha ett ledrep för knappt en 50lapp. Men kvaliteten är väl därefter. Är man van vid riktiga kvalitetsrep så är de väl ingen höjdare. Men jag har tipsat en del av min elever som är nybörjare om dem. Då de är ganska okey och ialf håller måttet på längden. De smala repgrimmorna är oftast inte av det styva matrealet men dessa är också helt ok, med tanke på att de brukar kosta ca 20kr :)

jag ska till ullared den 26e mars. har dock ingen häst ju nu men tror nog att nått hänger med hem endå haha,

*kl*

Jag åker nog dit efter löning, så ni som åker dit innan får gärna kolla om dom har några mjuka och fina stigläder :)

*kl*
Nån som vet om det har läder tyglar med vanliga spännen i stället för hakar? Är på jakt efter ett par & ska ner om ett par veckor! :)

*kl*

Någon som vet hur sortimentet ser ut just nu? Jag åker på fredag!
Är sugen på Catago Dressyrskydden, någon som vet om dom finns inne? Vita helst!

Japp, var där i helgen och köpte eksemtäcke.

Måste säg att jag är besviken på hästavdelningen.. Det fanns inte så mycket olika saker och det var inte speciellt billigt.

Tror jag såg både vita benskydd och vanliga tyglar. Tittade inte så noga. Fanns ofodrade regntäcken med. Dock inga fleece med hals.. Westernsortiment finns inte. Det fanns en sorts pad inne, en ullig sak som såg ut som ett schabrak. That's that.

Vad jag köpte i hästväg när jag var där:
*en lila nylongrimma
*Eksemtäcke
*Hudsalva, mjukgörande för eksem
*Hovkrats

Hittade två nya stalljackor, fast det var på vanliga klädavdelningen.
Ja, det var nog alla hästgrejer jag köpte :o

Är det nån som vet om dom brukar ha tredelade fullcheekbett (silver) och
tredelade guldiga bett med antingen rörliga eller fasta ringar?
Inte 100 på st men har för mig hon har 11,5-12,5.
(svårt att komma ihåg 7hästars bettst utan att titta XD)

Jag har varit där redan två gånger i år och ska dit på torsdag igen. Jag tycker att hästavdelningen har blivit jätte bra i jämförelse med när den var på den första plan (go förklaring..) Jag kan ta lite bilder på sortimentet när jag är där och lägga ut, samt få med lite priser!

Jag ska dit på långfredag, och hoppas dom laddat upp med fina hästgrejer :) Inte för att jag "behöver" just nått spec, men man har ju en tendens att köpa ändå :P Men ska kolla efter bra regntäcke, ev flugtäcke, kanske benskydd om det finns i fina färger :angel: och säkert nått mer bra att ha :rofl:

Ska också snart dit, hoppas hitta nått kul även om vi egentligen inte behöver nått förutom grimmor! Nån som vet om det har transportskydd? Skulle behöva ha till 2 åringen, ponny skydden räcker inte till längre :rofl:

Jag är påväg hem från Ullared nu. Dom har transportskydd, både från Jacson och nåt annat märke. Dom från jacson kostar 400 tror jag.

Jag var som sagt där idag, det blev en hel del. Fixar bilder ikväll! :banana:

Åh vad bra! :D Varmblodet har dragit iväg i växten nått extremt så inga skydd passar längre :grin::crazy: Väntar med spänning på bilderna ;)

*delvis kl*

Sorry för lite kass bild.. :angel:
-----------------0d5b1c4c7f_image.jpg

* 3-fingersvantar
* Dressyrgjord
* Sulor
* Helskodda ridbyxor (sååå snygga!:love:)
* Helskodda thermoridbyxor (199:- :D)
* Skitsnygg ridjacka
* 4 par ridstrumpor
* Funktionströja
* Golden Stripe skrittäcke :love:

Ååh vad bra att det fanns thermoridbyxor! Visste inte om det fanns några kvar nu när det går mot varmare tider :) Mina har sagt upp sig :D Åker imorgon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka