Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

*delvis kl*

Sorry för lite kass bild.. :angel:
-----------------0d5b1c4c7f_image.jpg

* 3-fingersvantar
* Dressyrgjord
* Sulor
* Helskodda ridbyxor (sååå snygga!:love:)
* Helskodda thermoridbyxor (199:- :D)
* Skitsnygg ridjacka
* 4 par ridstrumpor
* Funktionströja
* Golden Stripe skrittäcke :love:

Vad kostade skrittäcket? :)

Om du kollat sista inlägget istället för att posta ett eget hade du fått reda på det :D :D

Jag har också det skrittäcket. Väldigt snyggt. Det enda som är är negativt är ju att åtminstone mina skänklar inte når nedanför täcket, så man får bara ha det när man inte ska rida så seriöst för hästen känner ju benen lite sämre än vanligt. :)

Ja precis, det är inte skuret liksom. Men det är ju bara ett tunt lager fleece så det är nog rätt lugnt ändå :D

Har ett sånt skritttäcke också, gillade att det går ner en bit på sidorna och upplever inte att pålle slutar lyssna bara för det tunna lager med tyg emellan, jag är supernöjd=)

Använder mitt flitigt också då det sitter väldigt bra, men mest i skogen då jag vill ha klara hjälper vid exempelvis dressyr. Kom på att det kanske är ett skönt täcke att sätta runt midjan om man typ ska skritta ut? Borde värma ganska skönt eftersom det går ner så. Måste prova någon dag :).

När jag rider barbacka har jag antingen ridtäcke runt midjan eller viker in runt benen, det är väldigt varmt och gosigt! :)

*kl*
Var nere idag, väldigt tråkigt utbud :( På hästavdelningen skulle jag ha en hel del stängselmaterial, hittade isolatorer, rep och handtag men inga skarvar? Fanns tydligen inga enligt personal.. Inga krokar eller något att ha i stallet heller. Flughuvor var det lite dåligt om, älskar Catagos som är superbra och brukar finnas. De fanns bara i ponny, annars var det andra modeller som gällde. Fick med ett flugtäcke till lillen också, men det var väldigt utplockat och fanns totalt kanske 7-8 st, mest i 105-115. Tur att stora pållen inte behövde något.

Schabrak fick jag inte ett enda med mig hem. Fanns en hel del, men inte jättesnygga. Är dessutom rätt kräsen och vill ha plats för manke till stora pållen. Lillpålle är bara 115cm så ponnyschabraken såg för stora ut, de var mer åt cob-hållet än ponny tycker jag. Skulle ha rakt bett åt lillen också (10.5) men de minsta var 14.5!

Oj vad negativ jag är, men en hel del fint fick jag med också :)

Alltså man blir så sugen på att köpa hästsaker på nytt när man läser om er som precis köpt en häst och köpt grundgrejer och hittar allt när man själv går där och inte hittar något för man redan har allt för mycket. Brukar alltid följa med ett par ridhandskar hem från gekås.

Japp, ofodrat och riktigt billigt. Fanns i ljuslila också, men tyvärr inte rätt storlek. Jaja, jag är glad att det inte är marint iaf som alla andra täcken ;). Ska ut till hästen snart och se om det passar. Kanske knäpper lite bilder på också :).

Var där med igår och har ju ingen häst då jag ska flytta och sånt innan jag köper, men smet ner endå hehe, blev ett shabrak i turkost.
läckert tyckte jag, köpt ett fleccetäcke till mammas och pälsglans och hästgodis men annars inget mer, kläderna var snygga men hade lite för stora tuttar för dom flesta XD
sxqjwyarxbfftm

Japp, ofodrat och riktigt billigt. Fanns i ljuslila också, men tyvärr inte rätt storlek. Jaja, jag är glad att det inte är marint iaf som alla andra täcken ;). Ska ut till hästen snart och se om det passar. Kanske knäpper lite bilder på också :).

Är på jakt efter ett ofodrat regntäcke till nästa höst så kanske vore nått :laugh: Ska ner nästa helg så får hoppas det har nått inne i rätt storlek ;) Tanten kräver täcke numera :devil:

Hoppar in och frågar om någon nyligen köpt träns och grimmor i stl cob?
Färg, kvalité och pris?

Även transportskydd är av intresse om någon har bild och pris :)

Finns det ryktlådor och borstar?

Evigheter sen jag kollade hästprylar där och glömde kolla förra veckan..

Jag ska dit på fredag, och ska kolla träns i cob, kan återkomma då om ingen annan hunnit före :-)

Ev har jag blivit med dressyrsadel, någon som vet om det finns dressyrgjord och bra stigbyglar o läder? Och även schabrak i snygga färger :-) (inte svart el vitt ;-) )

Det får du gärna göra :) :)

Om du kommer ihåg det så är jag ute efter ett svart med silverdetaljer.
Du får jättegärna kolla pris på bett också. Tredelat eller tredelat eggbett.

Vore supersnällt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka