Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag är rätt besviken på att det var väldigt urplockat. Verkade som många som åkt till Göteborg stannade på vägen? Fanns en hel del snygga kläder, men det mesta var antingen för litet eller alldeles för stort. Likadant med täcken.

Var där förra veckan och tydligen har många tagit vägen förbi när det varit Göteborg horseshow och spontanshoppat sånt de inte köpte på mässan ?:crazy:

Mycket besviken på hästavdelningen. Ingen flugspray / ryktstenar / dåligt med shampo produkter/ dåligt med storlekar på dam i storlek över 42 om man inte tog de lite dyrare sakerna. Hjälm som jag var ute efter fanns endast i sammetsstuk, eller blå/gul variant inget köp där. Back on track - slut i princip utan de större storlekarna. Schabrak inte mycket att välja på i färgväg fanns vita och grå och blå:meh: ville ju ha lite roligare färger nu i vår / sommar men icke...
Täcken inte mycket i storlek 125 - 135 cm, inga med halvhals som jag vet har funnits där tidigare ofodrade, men det fanns gott om fleecefodrade. (Ett helvete att göra rent bara :nailbiting: )
Skor med snörning typ mountainhorse modell fanns inte heller men har funnits. Fanns en del jodpurs annars men inte i storlek till barnen tyvärr. Ridstövlar fanns gott om. Utplockat på fodertillskotten.

Kan jag säga att jag blev besviken eller...
Fast nu var det ju en vecka sedan så de har säkert hunnit få in nytt men det är så typiskt när man åker långt och vet att de har bra grejor i vanliga fall. Hursom får ta mej en tur dit i höst igen och hoppas på mer tur då :)

jag har inte varit där, men såg på deras blogg samtidigt som min mor var där att de har HORZE (Nya) vårkollektion, dendär väldigt färgglada :p med lackat. så skicka beställning o fick hem det rosa o gröna schabraket. 150:-/st

I3412811W676H455V20130507T084311Z.jpeg

ingen bra bild på det gröna men glad att få tag i ett schabrak i samma färg som ett par myskogröna benskydd jag en gång köpt.
I3410835W374H507V20130507T082756Z.jpeg

Jag var och shoppade lite idag, lyckades behärska mig så det blev inte mycket grejer från hästavdelningen.
Fick med min en flaska Galopp skimmelschampo för 79:-, en licktreat för 59:-, blåa damasker i shetland från horze för 99:- och ett "islandsträns" i ponnystorlek med flätad dekor på pannband och nosgrimma för 199:-.

Fanns jättemycket till shetland, många olika täcken. La först ner ett coolertäcke och ett fleecetäcke med hals som faktiskt såg ut att ha riktigt bra passform, men täcken är inte något jag behöver direkt. ;) Annars såg jag jättefina ridbyxor, typ animokopia med "gummiskoning" vid knäna och det fanns flygmedel och eksemtäcken.

*KL*
Jag var där en sväng i går :D.
Blev inte jättemkt köpt, men det jag köpte är jag otroligt nöjd med. Riktiga fynd! :D
Favoriten: Regntäcke med halvhals från Jacson med stay-dry "fleece"-foder (40 g), strech collectionen. 399 (!!!) kr :D När jag googlade upptäckte jag att det kostar omkring 1600 kr vanligtvis, gissa om jag är nöjd? ;) Knep dessutom det sista i 145 cm :).
Köpte även ett par jodpurch från Moutain Horse, med dragkedja, bruna (tror de visats tidigare i tråden) 229kr
Ridbyxor med "gel" skoning (animokopior). Köpte de svarta i går och har de jeansfärgade sedan tidigare, älskar dom! 329kr
Gelpadd (antislip) 179 kr

Samt lite annat som inte var från hästavdelningen :)

Bilder!!

Jag skulle gärna vilja veta vad det finns för fina ridkläder inne!
Jag bearbetar här hemma att vi ska åka innan semestern :D

knapplån

vilken dag bör man åka för att det inte ska vara så utplockat med saker?
är det ngn speciell dag i veckan då det kan finnas lite mer varor alltså?
Är det ngn dag man bör undvika?

knapplån

Åk en vanlig vardag! Har aldrig varit kö in eller kö i kassan. Har fram till senaste besöket haft tur med grejor på hästsidan och dam/barn/herr.

Undvik:
Lönedag/lönehelg brukar vara runt den 25:e och
barnbidraget kommer runt den 20:e varje månad brukar vara mer folk då i vanliga affärer så kan tänka mej att det är samma ökning i Ullared.

Undvik även sportlovsveckorna, påsklovet, höstlovet, och närmsta veckorna före jul då är det fullt ös i Ullared, mycket folk. Mindre att välja på då. Juli månad är som den är, risk för köer kvittar nog vilken dag man åker man får räkna med kö och mycket folk men så är det högsäsong vid kusten då också så många tar vägen förbi. Men har man tid så varför inte?

Och... undvik veckan/helgen vid Göteborg horseshow som jag berättat i tidigare inlägg. Mycket besviken!

Nej jag gjorde väl alla fel man kan göra för en lyckad Gekås-shopping, både barnbidrag, löning och GHS... Nåja, bara att åka dit en annan gång! :p

Upptäckte att dressyrdamaskerna jag köpt inte alls var från Catago utan Jacson... Snygga i vilket fall!

Provade Animo-kopiorna och var på väg att köpa dom, men blev lite snål då dom inte satt helt 100 på mina kurvor.

Som Sundbro skriver, undvik helger och nära löning.
Vi var där i tisdags. Jag tänkte att åker man dit på måndagen så har väl det mesta sålts slut över helgen (jag vet inte hur mycket varor de får på helgerna...) och de inte har hunnit få upp varorna helt och hållet på måndagen så det blev i tisdags istället. Sen är tisdagen den sämsta shoppningdagen inom handel men om det stämmer på Ullared vet jag inte. :D
Det var lite proppat med folk på kosmetikavdelningen, annars var det lagom med folk!

Såg du om det fanns longerpiska? Dom var slut när jag var där sist men planerar en tripp dit snart igen. Även kedjegrimskaft och longergjord (ponny).

Håller inte på med hästar längre så la inte märke till något speciellt tyvärr.

Tack ändå :)

Kanske någon annan som kan svara istället.

När jag var där tror jag det fanns långpiskor, longergjordar vet jag inte. Det fanns kedjegrimskaft, vet att jag såg en modell iaf. Kollade inte så noga då jag föredrar att göra egna med lösa hingstkedjor och ett lagom långt grimskaft.

Det får du gärna göra :)
Kolla bara så det är ponny på longergjorden om det finns inne.
Kommer du ihåg priserna på ett ungefär så är du en ängel!

Äntligen hemkommen från Gekås, 27grader varmt ute. Puh!!
Longerpisk fanns, likaså själva kedjan till grimskaft, men hittade inget rent kedjegrimskaft. Pisken fanns två av, en för 36kr och en för 50kr, kedjan missade jag priset på men jag har köpt där tidigare och den låg på under 40kr.
Longergjord fanns varken till häst eller ponny.

I övrigt tycker jag avdelningen var välfylld, täckena var utplockade men köper mina på annat ställe så jag kollade inte så jättenoga där. MASSOR med stängselmaterial till sjukt bra priser om man jämför med renodlade lantbruksbutiker, dock inga stängsel stolpar ;)

Tack :)

Då väntar jag med att köpa det som fanns inne. Det var bättre priser där och vi åker dit titt som tätt.

Ska till Ullared hela helgen, på söndag eller början på nästa vecka kommer bilder på alla mina hästköp :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka