Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

har ngn koll på om de har dressyrsadelgjordar i prisklass utfattig student?

Det har dom men vet inte stl och pris. Var inte ute efter dressyrgjord så kollade inte så noga på dom. Men vanlig gjord låg på typ 200 kr i läder.

Kl

Åh va roligt att de har fått in lite nya saker sen jag var nere sist, jag åker ner spontant på torsdag igen :D

Jag har ju sån tur att de kör bussresor 1ggr/veckan härifrån, kostar bara 200kr :d

Kan någon berätta vad det finns för täcken inne? Ni som har köpt täcken kan ni visa bilder och berätta vad ni tycker om dem?

Min mamma ska dit imorgon. Är det någon som vet om det finns kvar varmfodrade ridbyxor? Är det någon som har bild på dem? :)

Nu är jag hemma igen, jag tyckte det fanns en hel del fina saker, jag saknade dock schabrak i full..

Jag köpte:
Ett regntäcke från Haglunds, såg riktigt bra ut! kostade 249kr, såg att exakt samma täcke kostade 499kr på citygross så det kan man kalla fynd!

Back on track stallbandage:

Svart pullarträns:

Ridhjälm med bling på:

Fleecefodrade bomullsridbyxor!! :love:

Marinblå bomullsridbyxor med röda och vita sömmar:

Nya stallskor:

Stängselmaterial:

Jag köpte fleecefodrade ridbyxor förra gången jag var där, kostade 219kr/st, superbra byxor!!

Jag saknade det jag var ute efter :täcken med hals 125-130 och D-bett fanns det inga alls. Det var lite synd. Sen så tyckte jag allt i läder var uselt.
Helosan och sånt fanns ju till hyffsade priser. Men inget som imponerade. Bästa fyndet var en grimma med bra skavskydd för 129:- .Guldfärgad :D.

Jag köpte ett stalltäcke igår som är väldigt nöjd med, har dock inte provat det på hästen än. Det är marinblått med kantband i blått/rött/vitt och påminner en del om Amigo Insulator. 150 g fyllning och hela täcket är i "glansigt" material som jag gillar. Snötäcket såg också bra ut, men jag fastnade för detta. De hade även superfina tjocka fleecetäcken från Jacson med krage, men de fanns bara i storlek 165 och 125 och min häst behöver 135-145. Köpte även lite andra nödvändigheter, bland annat ett slowfeedingnät. Har tänkt sy fast kantbanden lite bättre innan det börjar användas, för lite extra styrka. Är jättenöjd med mina inköp, hittade det mesta på min lista och det blev inte direkt några impulsköp. Tittade inte så mycket på utetäcken eller ridkläder, utan mest det jag var ute efter.

kl

Jag var ner fredag-lördag, och en hel del saker fick följa med hem :D Lite besviken på att det inte fanns några fleecefodrade ridbyxor kvar :( Letade även efter en vinterridjacka och hittade en supersnygg!

Till pållen fick det bli hoppskydd och jacson dressyrskydd (dock i strl cob, då full är för vida och åker ner, cob är lite korta men det kanske inte gör ngt?) och lite mer småpryttlar :) Kan fota allt sen när jag varit till stallet :)

Är just nu på väg hem från gekås men har ingen möjlighet att lägga upp bilder.
* stalltäcken (jättefina)! Storlek 125 o 145
* Fleecetäcke från jacson. Storlek 125
* hinkar med lock
* vattenhink
* ridstrumpor
* dressyrspö
* stövelsträckare
* två fodrade grimmor med grimskaft
* lädergrimma

Jag är sugen på att veta vad de har för hjälmar och ungefärligt pris, någon som vet? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka