gelepad till sadel

Tender

Trådstartare
Gel Seat saver från hööks, någon som provat? någon som har en annan variant?
varför skaffade du en sådan pad osv?

Sv: gelepad till sadel

Har inte provat än...men ska skaffa en för jag tycker sadeln är lite för hård i sitsen för min rumpa... Finns en på börjes också, billigare men frågan e om den är lika bra??
Kanske någon har erfarenhet av den??

Min kompis har den från börjes... och jag satt iaf skönt i den :) Klart värt sitt pris! men jag har inte prövat hööks dock..

låter lovande!

min rumpa håller på att avlida, gammal stubben och benig rumpa går inte ihop...

Haha nej hua. Min stübben CS är också hård som attan. Jag har ju som sagt inte provat hööks gelpadd men... är det mycket skillnad i pris eller?

Hade en sådan till min prestige hippos dressage som var hal i sätet. Sedan var det ju bonus att det blev mjukt och skönt med!

jag har en akton/action gelpadd på min sadel. kostade 1300 men garanterat värt det!
har känt på andra modeller men de känns stela och inte alls lika bra som min.
jag har den pga ryggskada och det har blivit bra mycket bättre sedan jag köpte den.

Åh, då borde du ju ha en luftsadel. Har du provat det? Får du hjälp utav en gelesits så tror jag att en flairsadel hade varit himmelriket.

Sorry för OT!

gelepadd och wintec cair kör jag på, funkar suveränt.

fast för tillfället är det fårskinn och wintec, tränar monté och fårskinnet sitter fast bättre på sadeln då (utan är den snorhal..)

Har en gelseatsaver, som jag köpt på bole. Jag har den, för jag har fibromyalgi, och tycker att det hjälper, får inte lika ont i rumpen, vid nedsittning i trav. Sen får man bra fäste också, ifall sadeln är för stor för ens bak :crazy:, så man glider inte omkring hur som helst...

Börjes-tingsryd kostar 198kr
Hööks kostar ord. pris 425kr men har just nu 15% rabatt på valfri vara (utom sadlar) så den kostar fram till den 15/6 endast 361kr...Passa på alla ni med ömma rumpor...

Tender: nöjd?:)

Gelepad till rumpan är kanon när man har hård sadel, har räddat mig ett par gånger.
Nu har jag dock kanonsadlar, så jag behöver den inte.
Men tänker spara den för ev. framtida behov

Börjes-tingsryd kostar 198kr
Hööks kostar ord. pris 425kr men har just nu 15% rabatt på valfri vara (utom sadlar) så den kostar fram till den 15/6 endast 361kr...Passa på alla ni med ömma rumpor...

Tender: nöjd?:)

och det är 15% på allt man handlar (utom sadlar) inte bara 15% på en vara....det ska shoppas på Hööks inom kort.

Jag fick en i present för flera, flera år sedan. Jag har lite problem med känsliga sittben och den är helt underbar för det. Dock har jag den inte lika ofta längre, men funderar på att börja använda den igen för jag har problem med mitt bäcken - denna kanske lindrar!

har köpt en nu från hööks! himmelriket för en känslig rumpa, jag känner fortafarnde sittbenen litegrann, men har aldrig haft det så mjukt innan!

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
168
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 133
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka