Gemensam vårdad - gravid.

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare _MickiZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 703
Sv: Gemensam vårdad - gravid.

En ogift mamma blir per automatik ensam vårdnadshavare. Pappan kan bli vårdnadshavare så fort faderskapspapprena är ifyllda. Det går att ändra på vårdnaden så länge barnet är omyndigt. Är man överens om att ändra på vårdnaden för ett barn kontaktar man familjerätten som kan skriva avtal. Detta gäller inte för vissa utländska medborgare, kommer inte ihåg de exakta detaljerna.

Sv: Gemensam vårdad - gravid.

Att han inte var skriven på samma adress när bebisen blev till spelar ingen roll.
Jag och min man var inte gifta när jag blev gravid, gifte oss tre månader innan bebisen föddes, och vi behövde inte skriva på något.
Han är inte ens skriven här, utan i en helt annan stad. Fortfarande.

Liknande trådar

Gravid - 1år Finns det någon här som fött barn trots att osäkerheten på vem som är pappan är stor? Hur har det blivit för er? Hur gick tankarna...
Svar
0
· Visningar
594
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 071
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 373
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 261
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka