Genomgående hasledsgalla på 1-åring...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Iglatjarn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 820
I

Iglatjarn

behandling och konvalecenstid-/skötsel samt erfarenheter tack!

märkte i slutet av juli att min åring var lite fylld i hasen när han kom hem en snabbis irfån betet, men han haltade inte. i augusti kom han också hem en snabbis och var jättefylld, dagarna efter var det bort, nu i september när han kom hem för gott är han ganska duktigt fylld, främst i ena bak, lite i det andra men inget fram. haltar inget alls, ömmar inte.

skall ringa klinik för rådfrågning men hur är erfarenheterna här? :confused:
han skall säljas/levereras inom kort :crazy:

Sv: Genomgående hasledsgalla på 1-åring...

Röntga för lösa benbitar om du inte redan gjort det. Det är vad jag skulle göra.

det är en welsh cob och det förekommer knappt "inte" hos dom, får givetvis höra med vet, missade telefontiden idag....

Nej, behöver ju inte vara det, men lösa benbitar kan dom ju få av trauma också iofs. Nej men ring vet och kolla upp det där, inget bra med så där oroliga leder. Bebisar kan ju ser för j*****a ut när dom växer iofs. Hur länge har han varit hemma då? Kan ju kanske ha med protein i bete att göra. Men ska hästen säljas kanske det är lika bra att göra en röntgen på haserna, då vet man ju snabbt om det har med skelettet att göra, eller om det är en tillfällighet pga växt tex.

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett... 2
Svar
28
· Visningar
6 086
Senast: Luff
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 073
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 370
Senast: CindyLou
·
L
Hästvård hej! har en ponny som blev halt i juli månad... hon kom till vet i slutet av augusti och var 3.gradigt halt båda fram... behandlades...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: marli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka