Bukefalos 28 år!

Genomskinligt vax i ena örat och brunt i det andra

psychogrrl

Trådstartare
Vad kan orsaka det?
Katten är inte irriterad eller liknande och jag gissar att det inte har någon praktisk betydelse, men skulle ändå vara intressant att veta.
 
Sv: Genomskinligt vax i ena örat och brunt i det andra

Brunt sekret i hörselgången brukar tyda på en infektion med antingen jästswamp eller bakterier. Det ger inte alltid så mycket symptom, men bör ändå kollas. Såwida det inte bara är lite smuts i ytterörat, då skulle jag inte oroa mig.
 
Sv: Genomskinligt vax i ena örat och brunt i det andra

Han har haft det hela tiden jag haft honom (3 år i november). Han hade dock skabb när jag hittade honom. Skabben behandlades och det är som sagt efter det han har haft det. Min andra katt som är väldigt närgången med den här katten har genomskinligt i båda öronen, men det kanske inte smattar så lätt.

Vad händer om det inte behandlas? Nu när han haft det i flera år, kan jag vänta tills vaccinationer etc i dec-jan? Eller ska jag kolla tidigare än så?

Ingen veterinär hittills som reagerat på det iaf, när de kollat igenom vid vacc (och då den här katten inte är så renlig som en katt ska vara och den andra inte tvättar honom i öronen syns det ganska tydligt).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har flera mediciner som är ljuskänsliga och någon som är fuktkänslig. Jag har dem i sina originalförpackningar och resten i dosett...
Svar
2
· Visningar
249
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
687
Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 713
Senast: Lutten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp