Hur förvara mediciner?

Lyan

Trådstartare
Jag har flera mediciner som är ljuskänsliga och någon som är fuktkänslig. Jag har dem i sina originalförpackningar och resten i dosett, men det är så jobbigt att hålla koll på de utanför dosetten. Går det att ha dem i dosetten ändå så länge den står i mörker? Gissar att det kanske inte går med den som är fuktkänslig, men de som bara är ljuskänsliga borde väl funka så länge de står i mörker? Det hade underlättat väldigt mycket i så fall!
Den ena av de ljuskänsliga såg jag först idag att den är ljuskänslig. Den har genomskinlig förpackning så jag har bara tagit för givet att den tål ljus så nu vet jag inte om den är förstörd eller inte 😕
 
Du gör bara dosett för en vecka åt gången förmodar jag? Jag hade inte varit bekymrad så länge dosetten inte ligger framme i dagsljus. Likaså med fuktkänsligt, ett par dagar i en normal inomhusmiljö ska inte vara några problem.

Min fuktkänsliga (pulverinhalator) har jag i samma skrivbordslåda som dosetten. Ska jag ta med medicinerna och vara utomhus i flera dagar stoppar jag den i en zippåse med en såndär liten kiselpåse i.
 
Du gör bara dosett för en vecka åt gången förmodar jag? Jag hade inte varit bekymrad så länge dosetten inte ligger framme i dagsljus. Likaså med fuktkänsligt, ett par dagar i en normal inomhusmiljö ska inte vara några problem.

Min fuktkänsliga (pulverinhalator) har jag i samma skrivbordslåda som dosetten. Ska jag ta med medicinerna och vara utomhus i flera dagar stoppar jag den i en zippåse med en såndär liten kiselpåse i.
Jag minns inte exakt hur många dagar, men 2-3 veckor åt gången för det är så vansinnigt tråkigt att packa 😅 Fast jag kanske kan fylla på de känsliga bara en vecka åt gången 🤔 Då hinner de förhoppningsvis inte bli dåliga och jag slipper packa om alla varje vecka. Den som är fuktkänslig har två sådana påsar i burken så den är nog rätt mycket fuktkänslig
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 858
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: majola
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 633
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp