Genvägen som försvann.

åke

Trådstartare
Dr i nedre adressfltet har jag OE , internet och genväg till skrivbordet ikonerna. Nu har genvägen bara försvunnit i tomma intet. Hur skapar jag en ny?
 
Sv: Genvägen som försvann.

För att göra en ny Visa skrivbordet genväg gör så här:
Öppna %userprofile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch.
Skapa en ny textfil, skriv in
Kod:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
Döp om filen till Visa skrivbordet.scf
 
Senast ändrad:
Sv: Genvägen som försvann.

Skall jag gå till kontrollpanelen först då?
 
Sv: Genvägen som försvann.

Nej du går in på Utforskaren eller Kör och skriver in %userprofile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch.
 
Sv: Genvägen som försvann.

Nu gjorde jag så. Jag fick bara fram OE ikonen och Internet ikonen. Det enda som jag kan skapa där är en ny mapp.
 
Sv: Genvägen som försvann.

Testa att skapa filen på skrivbordet då och dra den till den mappen.
 
Sv: Genvägen som försvann.

Högerklicka och skapa ett nytt verktygsfält då och dra ner de ikoner du vill ha där, samt aktivera klockan, dölj inaktiva ikoner etc. genom att klicka på egenskaper i verktygsfältet..
 
Sv: Genvägen som försvann.

När jag startade datorn nu i EM så hade alla ikoner försvunnit. Jag kom ingenstans på datorn. Så jag fick göra en systemåterstllning på hela datorn. Nu funkar det som det ska tack o lov.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: MiniLi
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 263
Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: Corax
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 299
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp