Ger upp snart !

MissFideli

Trådstartare
Uppenbarligen är det inte meningen att jag ska avla, nu verkar det som om den planerade hanen Chivas kommer att kastreras innan Yoga ens funderar på löp.
Ägaren berättade att det fanns risker, för han har börjat strila, men jag (och hon) trodde att Yoga skulle löpa iaf en gång innan et gått för lång tid. Men Yoga är inte på väg i löp, och nu när hösten verkar vara på ingång, kan jag nog få se mig i stjärnorna efter att hon ska löpa.

Suck !! :( :cry:
 
Ursch så tråkigt och jobbigt att din katta löper så sällan! Hoppas att det funkar för mig sen när jag släpper p-pillrena på Sammi...
 
Ibland kan honkatten börja löpa om hon får känna doften av fertil hankatt. Det kanske är värt att pröva. Låt henne hälsa på hankatten och se om hon kommer igång. Jag fick vänta nästan tre månader på att min honkatt skulle börja löpa efter jag slutat ge henne p-piller.
 
Ja, jag har funderat på om hon ska få flytta till hanen och bo där ett tag, många gör ju så. Och med hennes humör, så är jag lika rädd varje gång att hon ska gå ur löp. Men å andra sidan så kan nog löpet vara orsaken till att hon ger sig redan efter ett halvt dygn och låter hanen komma till. Även om han åker på stryk sen :angel:

Sist hon kom hem var hon alldeles söndertuggad i nacken och nästan kal på sidorna och inte vidare vacker. Men det är ju sånt som händer.

Vi får se, ska prata med hanens ägare. Eftersom jag tänkt att få ersättning från försäkringsbolaget om hon är steril, så vore det bra om jag kunde bevisa att jag prövat några gånger iaf. Sen försäkringen ändrades alltså :smirk:
 
Ja, kattskrälle !!
Du ska se att det går kanon för dig. Jag håller tummarna iaf ! Hur gammal är han nu, lillkillen?
 
Han blev 9 mån den 17 aug, och den 27 set ska jag till Eskilstuna på utställning för att avelsgodkänna honom.
Sen tänker jag testa att släppa på p-pillrena, så får vi se hur han reagerar då Sammi går i löp.
Men som det är nu så verkar han inte vara speciellt intreserad av några sådana aktiviteter. :smirk: Han är samma gosiga, lata katt som han alltid varit! :D
Men hans pappa var ju 1 år när han parade förta gången, så jag lär ju få vänta...
 
Nej,vad tråkigt ....o detta är förstås den enda hanen som fungerar.... :(
Du har ju tur som har en hona iaf.
Marrakech har börjat strila o jag ringde alla som varit intresserade av att para med honom .=5st.o sa att de får kvicka sig lite då det kan komma att bli atuellt med kastrering ...han har inte pinkat på två veckor nu men...Peppar,peppar...
Två av de som äger honor släppte pillren direkt o de går i löp om ca.5 dagar (enligt deras tidigare mönster) ,det är bara det att båda går i löp sammtidigt.... :crazy:'
Ena i Haninge o den andra i Åkersberga... :crazy:,
det kommer att lösa sig så att Åkersbergahonan får flytta hem till haningekatten....o så får Marrakech komma dit o "göra sitt",ingen lär bli gladare än honom.

Vilken tur att hon i Haninge o hon i Åkersberga känner varandra så väl..*phu*annars så hade det aldrig gått. :smirk:
 
Ja, jättebra att ha en hona som har det humöret Yoga har. Suck. Hade jag råd hade jag skaffat mig en egen hane.
 
varför inte satsa på en ny hona istället....det e ganska så korkat att ha hanar...vid två års åldern så är det mer regel än undantag att de börjar strila.o då e det kört en hona i avel ger mkt mer möjligheter.
Jag ville ju skaffa en hona till Marrakech,inser nu att de skiter sig rätt ordentligt.
Därför satsar jag på att avla på den blå ungen istället,då har jag kvar han o Scillas linjer ,Marrakech´s linjer finns inte i sverige....o pappan är kastrat så.... :D
Det ger mig möjligheten att para med nästintill vilken hane jag vill! :D
 
Jo, det blir en ny hona. Men kinkig som jag är, så hittar jag ingen uppfödare som avlar så som jag vill att de ska se ut. Skitsvårt ! Och hittar jag nån, då kostar dom minst 6000:- vilket t.o.m jag tycker är lite i högsta laget.
 
Men britter finns det väl ganska gott om????
o hur vill du att de ska se ut då??
hur mkt får du i ersättning för henne när hon inte funkar till avel?


det var nog alla frågor jag hade...hhiiih :D
 
Ja, det finns en himla massa Britter, men ingen jag tycker motsvarar min smak. Iofs har jag ju bara dom med hemsida att säga nått om, men jag hoppas väl att den maskade ungen tillverkas snart. Den honan gick ju tom och har inte löpt om än, vad jag vet.

Jag får 2000:- i ersättning, men då måste jag ju lägga ut närmare 1500:- på fertilitetsutredning på Yoga först.
Vi får se, vill inte pressa föräkringsbolaget på för mycket info innan Elitdelen börjat gälla, så efter 1/9 vet jag nog mer.

Jag tycker dagens Britter är för små och många är för platta/typade i ansiktet. Den enda som jag tycker har en bra, kanske t.o.m något stor, storlek på sina djur är en uppfödare i skåne som har brunmönstrade, men jag vill absolut inte ha en augoti, så där rök det.

Äh, vi får se, ägaren till hanen hade inte bestämt sig riktigt men han strilar ydligen mycket nu trots p-spruta. Eftersom Yoga inte har löpt än trots att det varit bra väder, finns ju risken att hon inte kommer igång förrän till våren och då finns han garanterat inte kvar som avelshane.

Så vi får se hur det går...
 
ok.....

vilken tur att du nämde p-spruta.....Marre ska ha sin nu ...o scilla ska ha sina piller.....

*phu,tänk om du inte hade sagt nå´t.... :eek:*
 
mmm,tror du jag har gjort det ännu då?...nä...ska genast springa iväg o göra det NU!!!! :mad:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 389
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 082
Senast: Calmiche
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
37 742
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 437
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp