Gera Damasker

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Dieldi_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 082
Hade sådanna runt om förr, men har sålt dom nu. Fina var dom och bra, förrutom att dom ej satt på plats. Gled ner, allra helst bak... :crazy: Spelade ingen roll hur hårt jag spände. Måste ha varit nåt med materialet, ej haft sådanna problem med andra skydd ju...

Super :love:
Har haft mina sen i somras och de ser helt nya ut, trots ritter i skog o mark:)
Har höga mörkgrå damasker runt om, snygga och perfekt passform (Medium på arab)..normala i storleken, sitter på som gjutna
Bästa benskydd jag haft!

Sv: Gera Damasker

Vilken sort efterfrågas? Har inte sett dem på marknaden på mkt länge. På 80-talet använde de flesta hopp och fälttävlansryttare antingen Gera eller DMS-skydd och de modellerna var då alldeles utmärkta. :D

roslagen skrev:
Vilken sort efterfrågas? Har inte sett dem på marknaden på mkt länge. På 80-talet använde de flesta hopp och fälttävlansryttare antingen Gera eller DMS-skydd och de modellerna var då alldeles utmärkta. :D
Jag använde senast i morse mina gamla Gera skydd, råkade få se att jag skrivit Maggie på dom (Maggie inköptes 1981 och såldes 1984) så dom är minst 20år gamla, omöjliga att slita ut!! :banana: :banana: :banana:

Jag köpte mina första 1984....

Sålde senskydden till en stallkompis för 5 år sedan, och hon använder dom fortfarande...

Kotskydden har jag själv kvar...och använder dom också...

Jag har även nyare i neopren..
2 olika uppsättningar, frambensdamasker och kotskydd..

Jag har aldrig heller upplevt att dom skulle glida, utan dom har alltid suttit som gjutna :love: :love: :love:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 897
Senast: Görel
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 271
Senast: Marita73
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
691
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka